Rennen, wachten, vliegen, slapen en weer door gaan!

16 juli 2018

Rennen, wachten, vliegen, slapen en weer door gaan!

Na de chaos van inpakken: NorthFace tas, backpack, toch weer NorthFace tas; mega dikke slaapzak, compacte slaapzak en dan maar een legging mee, toch nog 10 dingen thuis laten, eindig ik met 15 kg bagage. Ach een paar kilo meer dan normaal moet kunnen naar Alaska, aangezien ik voor elke seizoen moet pakken en inclusief kampeerspulletjes.

De wekker gaat op tijd en mijn taxi, lees lieve mama, staat volgens afgesproken tijd voor de deur. Ik: schoenen nog niet aan, op mijn gemak een boterham smerend, heb minder haast dan ik tijd heb. Met piepende bandjes komen we dan ook aan bij het station. Mijn tas waarvan ik de banden in de auto eraan heb gemaakt, zit al op mijn rug als ik de auto uit spring. Snel een zoen om te bedanken en dan in sprint naar het perron, als er gefloten wordt zit ik net inde trein. Altijd fijn zo’n relaxt begin van je reis ;-)

Gelukkig daarna zeeën van tijd, want zelfs de douane op Schiphol gaat super snel.

In het vliegtuig naar Reykjavik moeten we wachten en de temperatuur haalt het boven de 30 graden. Voor we opstijgen lig ik al te slapen haha, maar als de airco aan gaat heb ik toch nog tijd voor een filmpje.

Dat is maar goed ook, want op de vlucht naar Anchorage doet alle elektronica het niet. Geen films of muziek, wel boeken en een schitterend uitzicht over Groenland en een stukje Alaska.

We landen lokale tijd rond 17.00 maar in Nederland is het 10 uur later. Snel even de rest van de groep ontmoet, want een aantal sprak ik al op Schiphol en in Reykjavik. Volgens mij komt dat helemaal goed deze reis.

Na een klein hapje eten en douchen duik ik er maar op tijd in, pfff meer dan 24 uur op. Gelukkig hebben ze hier goede ‘shutters’, want donker wordt het niet echt. Ben benieuwd hoe dat morgen in de tent gaat zijn.

O ja  geen idee wat de komende tijd gaat lukken met WiFi. We vertrekken morgen meteen naar Denali NP voor 3 dagen, op naar BearCountry!

1. Nettie:
    16 juli 2018
    Het lijkt me erg vermoeiend maar wel gaaf. En dat is nog maar het begin. Succes met de beren ... hou ze maar een beetje op afstand!
  2. Sanne:
    16 juli 2018
    Ik zie het allemaal voor me; het pakken, het afscheid, de douane en het vliegen. Zelfs de middernachtzon ;-) Super fijn dat de groep ok lijkt. Heb je in die 15 kilo ook je tent etc?
  3. Dirja:
    Heel veel plezier!! Geniet in Denali en de beren daar op de weg 😉. Xx
  4. Pap en mam:
    16 juli 2018
    Hahaha, zo ging het inderdaad. Ik in de stress en jij op je dooie gemak. Maar gelukkig toch nog de trein gehaald pfff. Nu lekker genieten.
  5. Ine:
    17 juli 2018
    Hahaha herkenbaar... Nog ff een bammetje smeren, schoentjes aan en wat neem ik allemaal mee. Maar gelukkig heb je het gehaald en is je reis begonnen..
    Veel plezier!
  6. Pap en mam:
    17 juli 2018
    veel plezier lieve tante van me ga je wel missen ik bekijk bij oma en opa je blog en vind het nu al leuk doeiii ik reageer de volgende keer wel nog een keer heel veel kusjes van mij xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  7. Wendy:
    18 juli 2018
    Leuk om te lezen Yvonne!
    Maar goed dat je mams zo op tijd was🤣
    Ik ben heel erg benieuwd naar je verhalen!!
    😘