Zeeotters, een zeearend, een hike, zatte locals ... en een (voorlopige) teleurstelling!

3 augustus 2018 - Seward, Alaska, Verenigde Staten

Vanmorgen konden wij uitslapen, tenminste een gedeelte van onze groep. De anderen hebben de bearflight vandaag en wij (als alles goed gaat morgen, maar de voorspellingen zijn niet zo goed 😕). Terug naar vanochtend en ons boottochtje terug naar Homer. We zien tientallen zeeotters met kleintjes op de buik drijven in het water. Wat een super mooi en grappig gezicht is dit!

Onze schipper stopt even, zodat we ze goed kunnen bekijken.

Aangekomen in Homer horen we dat de bearflight van onze andere groep is verzet naar vier uur later. Wij ontmoeten ze nog in een mooi Visitor Centre waar van alles te zien en horen is over nature & wildlife nu en vroeger in Alaska. Ze draaien ook een mooie korte documentaire over Grizzly’s. Heel mooi, maar die wil ik natuurlijk ook van dichtbij bekijken.

Dan maar een wandeling naar het strand met Cindy, Mariska en Marian. Het is een korte wandeling, maar het zonnetje schijnt, dus dat is lekker. Als ik wat aan het fotograferen ben, zie ik een groepje mensen in de verte bij een dier staan. Als ik dichtbij kom, zie ik dat ze een zeearend aan het fotograferen zijn. Er staan er zo een paar verdeeld over het strand. Tot op een paar meter kunnen we deze naderen. Ik vraag nog aan een man of de arend ziek is, omdat we zo dichtbij kunnen komen, maar dit blijkt heel normaal hier te zijn. Als we verder over het strand lopen, zien we er nog eentje met een prooi aan zijn voeten. Ah blijkt het zo’n schattige zeeotter van vanmorgen te zijn (nou niet precies die dan hè 😜)

We lopen weer terug, want we willen nog een kleine hike doen van ongeveer 5 km. Dat wordt een peuleschil na die monstertocht in Kluane haha.

Het zonnetje schijnt dus na 10 minuutjes op de ‘Trailheadloop’ gaan we op de vlonders hangen en liggen om heerlijk relaxt te lunchen met broodjes zalm, koekjes, noten-krenten-chocolademix en stukjes appel. We hebben natuurlijk weer te lang gerelaxt, dus halverwege moeten we weer tempo maken. Onderweg komen we afdrukken van een Moose tegen, Jeroen denk em te horen, maar het blijken twee meisjes te zijn 😂😂. Onze trail blijkt ‘s winters een sneeuwschoenen en langlaufpad te zijn. Echter komt nu de begroeiing soms tot onze schouders, dus soms lopen we met de armen in de lucht tussen de bloemen en berenklauw. We worden bij Molly’s bench beloond met (ja wederom) een prachtig uitkijkpunt. We zien de besneeuwde bergtoppen met op de voorgrond paars/roze bloemen.

Maar zoals gezegd moeten we tempo maken, dus terug door het bos waar we schimmels op bomen zien, die lijken op stenen. Heel apart.

Na de trail gaan we onze tenten opzetten in Homer. Het waait behoorlijk, dus het is even een uitdaging. We zetten ook de tentjes Voorde anderen op, want die zijn nog niet terug. Hierna gaan we een biertje drinken in de plaatselijke kroeg ‘The Salty Dawg’. Het hangt hier vol beschreven $1,- biljetten, die eens per jaar geschonken worden aan een goed doel. Als we buiten aan een tafeltje gaan zitten komt er een hele zatte local vertellen wat voor drink spelletje ze aan het spelen zijn. En wij mogen gewoon meedoen 🙃.

Nou grappig is het wel, maar we laten het toch aan ons voorbij gaan 🤣.

Als we terugkomen bij de tenten is de andere helft van de groep net terug van ‘Bearviewing’ wat een gave foto’s en verhalen hebben ze. Wauw dat wil ik ook!!

Helemaal zuur is het als er tegen ons verteld wordt dat het weer voor de komde dagen er slecht uit ziet. Dat is voor de beren geen probleem, maar wel voor de piloten die naar het eiland moeten vliegen.

Zelfs de vele kaarsjes die door verschillende familieleden van de groep zijn aangestoken, mogen niet baten 😬. Vanmorgen vroeg als we om 7.00 in de regen startklaar staan krijgen we het definitieve nieuws dat er de komende twee dagen niet gevlogen gaat worden vanuit Homer 😰😳🤬. Ik baal als een stekker, zeker omdat we gisteren niet meekonden. Een laatste optie is vanuit Anchorage op zondag. En dat is echt de laatste kans, want op maandag vliegen we naar huis. Dus please allemaal duimen!!!

Het is altijd lastig als je georganiseerd gaat, dan je niet wat langer ergens kunt blijven, maar ik blijf hopen op het beste.

Yvx

1. Anneloes:
    3 augustus 2018
    Ik ga voor je duimen!!!!
  2. Nettie:
    3 augustus 2018
    Ik duim ook voor je Yvonne. Hopelijk klaart het weer voldoende op om te kunnen vliegen. Geniet intussen van al het andere moois!
  3. Amy van Pelt:
    Ik duim ook mee!!!
  4. Ingrid:
    3 augustus 2018
    Gaaf zo dichtbij die zeearend! Hopelijk klaart het weer snel op zodat je de vlucht nog kunt maken!
  5. Yvonne:
    4 augustus 2018
    Fijn dat jullie duimen! En ik geniet zeker van al het andere moois 😃
  6. Wen:
    Ik ga voor je duimen!