Een camping met kabouterhuisjes, een mooie waterval en chocola met drop!

28 juli 2023 - Hafnarfjörður, IJsland

Een camping met kabouterhuisjes, een mooie waterval en chocola met drop!

Gisteravond verzamelden we ons in de grote tipi tent voor een quiz over IJsland. De vragen varieerden van volksverhalen tot algemene kennis en grappige weetjes. We speelden in groepjes van drie of vier, terwijl we met negenen aan tafel zaten, dus dat was meteen al competitie en grote hilariteit. Uiteindelijk werd ons groepje net tweede met 1 punt verschil 😊. Daarna kletsten en dronken we nog verder en eindigden we bij het kampvuur met gitaar en zang.

Vanmorgen konden we uitslapen, want we vertrokken pas om 10.00. Maar vannacht was het weer flink koud, dus toch redelijk op tijd eruit. Op de camping staan grappige elfen- of kabouterhuisjes en er loopt ook een klein zwart sneeuwvosje rond.

Op de terugweg naar het Lavahostel doorkruisen we met de bus een paar keer de rivier en stoppen onderweg bij de Seljalandsfoss. Een mooie waterval waar je achter door kunt lopen, dus de regenjassen waren wel nodig 😅. We kopen bij een kraampje daar een heerlijke broodjes, ik eentje met zalm 😋.

Dan door naar de laatste overnachting, waar we eigenlijk nog één nachtje in de tent zouden moeten slapen. Maar gelukkig waren er nog plaatsen vrij in het hostel, zodat we heerlijk in een echt bed kunnen slapen. Nou ja slapen … we worden om 5 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan 😬.

We gaan niet naar Reykjavik, omdat wij beiden dit al gezien hebben. We wandelen nog even door Hafnarfjörður waar ons Hostel zich bevindt. De IJslanders blijken helemaal gek te zijn van drop, vooral in combinatie met chocola 😵‍💫. Bij een bakkerij kopen we wat en het smaakte wonderwel best goed. Dan gaan we door naar een plaatselijke supermarkt. Terwijl ik hier gewoon doorheen slenter, blijkt het voor Neelke een waar uitje te zijn. Met een big smile loopt zij door de winkel op zoek naar plaatselijke lekkernijen 😃. Je kunt zomaar blij worden van kleine dingen 😂. Ik koop ook nog wat kleine dingen en dan lopen we terug, waar ik na het eten heerlijk warm ga douchen en relaxen. En dan zit het er al weer bijna op.

De reis was intensief, schitterend en zeer gezellig. Zeker met mijn reismaatje Neelke heb ik heel wat afgelachen 😂.  Bedankt dat jullie weer met mij mee zijn gereisd en wie weet reizen jullie binnenkort weer mee naar Indonesië 😃.

Een extra bedankje voor mijn papa, zonder zijn rugzak (eigenlijk hebben we een soort van co-ouderschap 😂), zijn regenbroek en wandelstokken had ik mijn trail niet zo geweldig kunnen ervaren.

Veel liefs! Yvonne 😘

1. Dirja:
    29 juli 2023
    Wat is de tijd voorbij gevlogen zeg! Wat prachtig weer. Super leuk om te lezen dat het zo mooi was. Weer een ervaring rijker. Ik reis zeker met je mee naar Indonesië 😉. Heerlijk dat contrast 😅.

Tot snel 😘
  2. Ine:
    29 juli 2023
    Jeetje voordat je het weet is het weer voorbij. Maar als je dan terug kunt kijken op deze mooie en gezellig ervaring is dat alleen maar fijn.

Ja ik reis graag ook mee met jou door Indonesië!

Goede reis terug voor nu 😘
  3. Anneloes:
    29 juli 2023
    Wat heb je IJsland weer van een andere kant kunnen beleven!
    Ben benieuwd naar je verhalen vanuit Indonesië 😊

Liefs Anneloes
  4. Jeannebogaerts:
    29 juli 2023
    Was heerlijk om mee te reizen dank je wel
  5. Nettie:
    29 juli 2023
    Zo zie ik nog eens wat van de wereld. Dankjewel 😃
  6. Ingrid:
    Geweldige reis zeg!! Veel plezier alvast voor de volgende 😃
  7. Yvonne:
    29 juli 2023
    Dankjewel allemaal en tot snel dan! 😘