Veldhoven: thuis na 4 vluchten, 4 landen, 2 douane controles én 1 extra nachtje in NL!

18 augustus 2022 - Veldhoven, Nederland

De dag begint zonnig in Cartagena en in twintig minuutjes rijden we naar het eerste vliegveld. Deze vlucht gaat naar Bogotá, want we vliegen met Lufthansa en die vliegt alleen vanuit daar naar Frankfurt. Omdat we in Bogotá genoeg tijd hebben, zetten we onze grote bagage bewaakt weg en gaan Eva en ik met een taxi de stad in. Dit is de handigste manier en spotgoedkoop 😊.

We dwalen nog eens door de gekleurde straatjes van La Candelaria en lunchen met empanadas en limonada bij een super schattig tentje met kleine binnentuin.

Dan gaan we op weg naar het grote plein, waar het druk is met diplomaten en er zijn meer mensen van het leger op de been. In Colombia is net de nieuwe president verkozen en het lijkt er op dat hij vandaag beëdigd wordt. We mogen na een controle wel op een plein dat uitkijkt op het paleis en het parlement. Ook zien we een soort wisseling van de wacht, echt grappig.

We lopen nog door de stad, maar dan is het toch echt tijd om naar het vliegveld te gaan en afscheid te nemen van Colombia 😢.

De terugvlucht naar Frankfurt heeft wat vertraging en we hadden al maar een uur om over te stappen 😳🙃. Volgens mij hadden we niet verder van onze volgende gate kunnen zitten, pfff. Na rennen, puffen en zweten, lopen we vast op de douane, ah nee we moeten hier weer door de scans met onze spullen én door de paspoortcontrole. Jullie raden het al vlucht gemist en bij de transferbalie horen we dat niet iedereen nog rechtstreeks naar Amsterdam kan. We kunnen wel vandaag via Wenen of Zürich 😂. Dus we hebben een super korte vlucht naar Zwitserland, waar we verrassend geen controles hebben, terwijl het geen EU land is. Ik hou van avontuurlijk reizen, maar dit is er wel één voor in de boeken haha. Ook deze overstap is krap, dus hopelijk halen we het. Nou ook hier weer vertraging, dus we halen de vlucht wel. Helaas mijn trein niet meer 😬. Heel lief komt Dirja mij van Schiphol halen 🥰, zodat pap en mam niet midden in de nacht nog op pad moeten. Dus mijn reis heeft nog één bestemming: Katwijk aan zee 😊 en eindigt uiteindelijk de volgende dag in Veldhoven. En dan zit het avontuur er echt op.

Bedankt weer voor het meereizen en alle mooie en leuke reacties! Wie weet waar de volgende reis zal zijn, maar in ieder geval weer op een mooie plek ergens in de wereld 🌎.

Liefs,

Yvonne x

1. Von:
    18 augustus 2022
    Prachtige reis geweest dus iets moois om op terug te kijken. En nu proberen weer het gewone leven op te pakken…☹️ Je hebt al iets leuks gehad in Katwijk dus dat was al een leuke thuiskomst!
    Bedankt voor het meereizen en op naar de volgende reis een keer weer………
    Sterkte verder en welkom thuis!!! Xxx
  2. Yvonne:
    Dankjewel! 😘
  3. Anneloes:
    18 augustus 2022
    Zo kom je nog eens ergens😉
    Succes met acclimatiseren en nagenieten!

Groetjes Anneloes
  4. Nadine:
    18 augustus 2022
    Oei dat was nog ffkes spannend en minder relaxed maar super fijn dat Dirja je op heeft gehaald..

Geniet lekker na enne tot een deze dagen. 😘
  5. Ingrid:
    18 augustus 2022
    Wat een reis 😅 gelukkig weer goed thuis gekomen uiteindelijk!
  6. Dirja:
    18 augustus 2022
    Welkom thuis nogmaals! Het was lekker meereizen zo vanuit thuis 😊.

Lekker nu thuis bijkomen en nagenieten. En natuurlijk nog vakantie, heerlijk hoor!

Tot snel weer 😘
  7. Neelke: