Gletsjers, ijsbergen, Orca’s, walvissen, puffins ... maar helaas geen Bearviewing!

5 augustus 2018 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

Vandaag stond er een mooie boottocht op het programma, door de Kenai Fjords NP. We varen eerst een heel stuk door Resurrection Bay war Seward aan ligt.Daar liggen een groepje zeeotters al te relaxen. Als we de Gulf of Alaska  bereiken, wordt het weer onstuimiger, toch maar goed dat we vanmorgen bijna allemaal een pilletje tegen zeeziek hebben ingenomen. Helaas niet iedereen op de boot, dus op het tweede dek moet je voorlopig niet komen 😉.

Onderweg naar de Holgate glacier zien we ineens een groep Orca’s, niet heel dichtbij, maar je kunt wel zien dat het Orca’s zijn.

En als we aan bet kijken zijn naar Harbour seals, zien we in onze ooghoek in de verte een Humpback whale een beetje uit het water springen. Niet in volle vaart, volgens mij had hij er ‘de kracht niet meer voor’ haha. Wel zien we hem onderduiken, zodat we zijn staart kunnen zien. Ook dit doet hij met weinig enthousiasme.

In de zee om ons heen dobberen verschillende Tufted Puffins en we zien ze ook voorbij vliegen. Wat een kleine grappige beestjes zijn dit!

De Holgate glacier & Aialik glacier zijn immens én geweldig om te zien. Het kraakt en brokken ijs breken af van de gletsjer, waardoor het water een extra golfslag krijgt. De zeeotter die ervoor dobbert trekt zich er weinig van aan, hij zal het wel gewend zijn.Bij de Aialik Glacier zijn zelfs mensen aan het kajakken, dat zou ook super gaaf zijn geweest. Maar ook erg koud denk ik, voorop de boot heb ik al zes laagjes kleding aan!

Op de weg terug zien we nog een keertje Orca’s en een Grey whale verder weg.Op de rotsen zien we wel goed de Stellar Sealions liggen en sommigen springen van de rotsen in de zee.

Na een boottocht van 7,5 uur komen we moe, koud en voldaan terug in de haven. Vanavond het laatste nachtje kamperen én morgen hopelijk naar de beren🤞🏻.

Het zit ons helaas niet mee, wat al gevreesd was, is uitgekomen. Geen Bearviewing voor ons 😢. Ondanks alle kaarsjes en meeduimen, vliegen er vanmiddag geen vliegtuigen ivm sterke wind. De teleurstelling is groot, dit was toch wel één van de grootste redenen om naar Alaska te gaan. Het is dan ook een flinke domper op het einde van zo’n geweldige reis. Je zou zo maar even vergeten wat voor geweldige dingen je hebt mogen meemaken op deze fantastische reis.

En fantastisch was het, van de immense landschappen, grappige leuke & indrukwekkende dieren tot mooie ervaringen en spannende uitdagingen.

Een reis om niet snel te vergeten en de beren ... ja daar moet ik dan gewoon nog een keertje voor terug! Gaat er iemand mee??

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn blog, super leuk weer om dit met jullie te mogen delen!

Wie weet tot de volgende keer weer op een ander stukje van onze prachtige aarde 🌎🌍🌏.

Liefs, Yvonne 😘

1. Pap en mam:
    6 augustus 2018
    Wat een prachtige reis was het en wat een pech dat de bearflight niet doorging vanwege het slechte weer en dito gids. Al met al zijn we blij dat je dinsdag weer thuis bent en we al je prachtige foto's kunnen zien. Dikke💋
  2. Anneloes:
    6 augustus 2018
    Vond het erg leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien. Het ziet er uit als een prachtige ervaring!
    Kan me goed voorstellen dat het flink zuur was dat de flight niet door ging!
    Maar wat je zegt: goede reden om nog een keer terug te gaan of ze nog op een andere plek op te zoeken😉
    Wellicht zoek ik dan wel met je mee😉🙄

Groetjes Anneloes
  3. Wen:
    6 augustus 2018
    Maar je kunt de walvissen en orka's wel van je lijstje schrijven
    Wauw
    Super Yvonne
    Snap dat je het jammer vindt dat net jullie groepje niet meer met het vliegtuig mee kon
    Ik hoop toch dat je het n beetje los kunt laten
    Leuk om je verhalen te lezen
    Goede reis terug en tot gauw 😊😘
  4. Nettie:
    7 augustus 2018
    Aan alle leuke dingen komt een eind. Je hebt er weer een prachtige reis op zitten. Ik heb genoten van je verhalen en mooie foto’s. En die beren komen nog wel een keertje.
    Veilige terugreis en tot binnenkort.
  5. Ine:
    Lieve Yvonne,
    Dit is idd jammer zeg dat je geen beren hebt mogen zien maar dit is een mooie reden om nog eens terug te gaan naar dit mooie stukje aarde.
    Wellicht ben je nu al weer thuis tijdens dat ik dit berichtje aan het typen ben. We bellen een deze dagen en thankx voor het delen van deze prachtige verhalen en foto's. Tot snel! Dikke kus
  6. Ingrid:
    7 augustus 2018
    Wat een geweldige reis heb je gemaakt!! Ik heb met plezier meegelezen vanaf de camping in Nederland (ook leuk 😉)
  7. Irene:
    11 augustus 2018
    Ha vrouwke,

Wat een mooie foto's en verhalen! Tijd om snel weer af te spreken!
    X Irene