Sealife, douchen met muntjes, een apart vuurtje, een gletsjer ... en een zwarte beer!

4 augustus 2018 - Seward, Alaska, Verenigde Staten

Op weg naar Seward was het erg regenachtig, we hebben de tenten vanochtend dus al nat moeten afbreken. We hebben onderweg geen belangrijke stops dus we hebben wat uurtjes over in Seward. Sealife Centre is de beste keuze voor een regenachtige dag. Gelukkig geen grote dieren hier en zeker geen Dolfinarium praktijken. Alles is er op gericht om de dieren in hun natuurlijke omgeving weer uit te zetten en dus tijdelijk aan te laten sterken. Best vermakelijk voor 1,5 uur.

Eenmaal op de camping mogen we een nachtje in een cabin slapen, omdat zowel onze tenten als de grond daar zeiknat zijn.

Met Cindy, Marian en Mariska slaap ik in de cabin ‘Birch’.

Één groepje heeft een grotere cabin en daar kunnen we met z’n allen binnen bij de houtkachel eten ☺️.

We hebben ook muntjes gekregen moet douchen, één muntje is twee minuten. Zes muntjes en drie dagen, dat is vier minuten per keer. Euh best kort met haren wassen en zo. De andere Yvonne heeft een goeie techniek, voordat je het eerste muntje erin gooit moet je je shampoo al op je hand hebben. Als het muntje erin gaat spring ik er meteen onder, aaaah eerst nog ijskoud maar daarna gelukkig snel warm. Met één muntje kan ik heel mijn haar doen. Dus met het andere heb ik zelfs nog tijd over om te genieten 😀.

In onze cabin moeten we zelf de houtkachel aan maken. Nou die hadden we vroeger thuis ook en in Lapland heb ik zelfs vuur op het ijs gemaakt. We hebben helaas geen papier of aanmaakblokjes, maar al die afleveringen van Bear Grylls (Discovery) zijn niet voor niets geweest. Bewapend met lucifers en een tampon (jawel zoek het maar op 😂), hebben we binnen no time een prima vuurtje. En met de stevige playlist van Cindy, genieten we van de warmte.

De volgende ochtend ontbijten we bij een bakkertje, voordat de natte tenten opgezet moeten worden. Ze hebben gisteren ook al een beetje kunnen drogen bij de kachel.

Daarna gaan we hiken bij Exit Glacier, we willen een uurtje of vier gaan klimmen en dalen. Onze eerste halte zal Marmot Meaddow zijn, het is een uurtje steil klimmen, maar we worden onderweg al beloond er bloemetjes en al een blik op de gletsjer. Het uitzichtpunt bij Marmot Meaddow is prachtig, alleen geen marmot te zien. We eten hier een hapje voordat we verder gaan naar ‘Top of the cliffs’. Wederom behoorlijk klimmen, maar jemig het is het weer waard hoor! En als we eerst onderweg een marmot zien en later op onze top een zwarte beer, die rustig voorbij wandelt, is onze dag weer zeer geslaagd. Op weg naar beneden zien we nog één keer een glimp van de zwarte beer, maar we kruisen haar pad gelukkig niet.

Na onze hike ga ik nog souveniertjes shoppen in Seward en daarna ontmoet een deel van onze groep elkaar in de bar.

Twee biertjes voor het eten is meer dan genoeg en de avond wordt wederom afgesloten bij het kampvuur. Gelukkig is de tent droog, dus hopelijk een goede nacht.

Truste! Yvx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pap en mam:
    5 augustus 2018
    Douchen met muntjes dat deden we op Terschelling ook vroeger. Daar stonden we dan ingezeept en dan werkte dat apparaat niet. Goeie ouwe tijd. Haha.
  2. Suus:
    Kaarsje brandt!
  3. Yvonne:
    5 augustus 2018
    Pap en mam: Ja dat kan ik me ook nog herinneren haha. Gelukkig deden ze het hier wel.
    Suus: Thankx!
  4. Wilma van der Velden:
    5 augustus 2018
    He Yvonne, wat een avonturen zeg! Ik zie nu pas dat ik kan reageren, dus bij deze. Geniet weer lekker verder , en wie weet wisselen we weer eens reiservaringen uit he.
  5. Yvonne:
    6 augustus 2018
    Ja Wilma dat gaan we zeker doen!