Twee kleine zwarte beren, een pipeline, zeekajakken ... en slapen in de bus!

31 juli 2018 - Kasitsna Bay, Verenigde Staten

Twee kleine zwarte beren, een pipeline, zeekajakken ... en slapen in de bus!

Op weg naar Palmer moeten we een lange tijd in de bus zitten. Als we net onderweg zijn steken er twee kleine zwarte beren over, nieuwsgierig kijken ze nog naar ons, voordat ze in de bossen verdwijnen. Mama zal wel ergens voorop lopen, maar die hebben we niet gezien. Omdat ik nog wat moe ben val ik bijna meteen in slaap. Ik word wakker bij mooie fotostops en hobbel dan uit de bus. Zodra ik weer zit, lig ik alweer voor pampus haha. Het bier van gisteren moet nog verwerkt worden 😜.  We maken een tussenstop bij een stuk van de The Alaska Pipeline, hierin wordt olie getransporteerd van het noorden van Alaska waar het gewonnen wordt, naar het zuiden waarop het naar de haven gaat om in boten verscheept te worden. Je kunt best dichtbij de pipeline komen om het te bekijken.

Via de bekende Glenn Highway gaan we richting Palmer, de mooie uitzichten op bergen en rivieren nodigen weer uit voor fotostops.

In Wisilla, vlakbij Palmer overnachten we in een prachtig hotel met uitzicht over het meer. Helaas is dit maar voor één nacht, want we gaan door richting Homer.

We steken met een watertaxi de Kachemak baai over. Het gaat er wild aan toe, dus we moeten ons goed vasthouden.

We halen in een afgelegen baaitje een vrouw en haar twee honden op, voordat we afgezet worden bij onze prachtig locatie. We hebben één centraal woonhuis en wij slapen in hutjes of tenten waar al bedjes in staan. Het wordt een avond vol muziek en spelletjes. Helaas is het spel cranium (een soort party & co) best oud, dus sommige opdrachten zijn erg lastig 😉. We moeten neuriën, (blind)tekenen, uitbeelden en het kan zijn dat je iets moet kleien haha. Als de avond valt stoppen we met het spel, de volgende avond kunnen we weer verder. Als ik richting onze tent loop zie ik een zeeotter in het water, vlak voor de kust. Hij drijft op zijn rug en kauwt heel hard op een schelpdier. Heel relaxt duikt hij af en toe een nieuwe schelp op.

Na een heerlijke nacht slapen, is het tijd om te gaan zeekajakken. Samen met mijn kajakmaatje Cindy ga ik op pad. Mary Ann kajakt al haar hele leven, dus zij weet van alles te vertellen over het zeeleven, de dieren en planten. We zien maankwallen, grote oranje zeesterren, af en toe een zeeotter, springende visjes en veel anemonen, kelp en wier. Tijdens onze lunch zien we ook een visarend die een rondje maakt boven mij en dan in een boom gaat zitten. Wat een mooi en statig beest is dat.

Tijdens het kajakken hebben we wel een beschermhoes (lees schort als we staan) om, zodat we niet nat worden. Het water is immers ijskoud. Toch is met in en uitstappen in de zee, wat water in de boot gekomen. Cindy gaat zitten en roept: ‘Ah nee mijne poép is nat’! Ik lig helemaal in een deuk (voor degene die het nu nog niet wisten, Cindy is Belgisch). Lachend hebben we het over Belgische en Nederlandse woorden. Als het Belgische woord voor zetpil, poepsnoepje blijkt te zijn, moet ik zo hard lachen dat de rest zich afvraagt wat wij aan het doen zijn in de kajak 😂.

Gelukkig komen we zonder te vallen of om te slaan na een halve dag kajakken veilig aan bij onze logeerplek.

De middag gebruiken we om lekker in het zonnetje te zitten, te kletsen en te spelen met de hond. Natuurlijk moet ik ook bloemetjes fotograferen, anders is de vakantie niet compleet 😉.

Ik ben benieuwd wat we vanavond eten, want gisteren hadden we heerlijk vers gevangen zalm, mmm.

En straks natuurlijk nog deel 2 van de spelletjes avond. Nog twee nachtjes slapen en dan gaan we de beren van heel dichtbij bekijken, met een bearflight & excursie. Maar dat lezen jullie vast weer in het volgende verhaal.

Yvx

1. Pap en mam:
    1 augustus 2018
    Leuk verhaal weer en prachtige foto's xxx
  2. Dirja:
    1 augustus 2018
    Haha ja die bloemetjes!!! Anders is geen geslaagde trip😜. De bus heeft hopelijk nog geen gekke manoeuvres moeten uithalen voor de perfecte foto haha! Leuk om te lezen dat het zo geslaagde trip is. Heel veel plezier op de beren trip. Xx
  3. Ine:
    1 augustus 2018
    Super leuk verhaal weer... xx
  4. Yvonne:
    1 augustus 2018
    Nee geen rare manoeuvres met de bus Dirja, dat is alleen met jou als chauffeur 😜
  5. Amy van Pelt:
    3 augustus 2018
    Wat een mooie herinneringen ben je aan het maken Yvonne! Echt gaaf.
    En leuk af en toe hè, die Belgische woorden. Ik heb een Belgische schoonvader, dus weet er alles van 😄

Geniet van al het moois om je heen. Hopelijk inmiddels de beren van dichtbij kunnen spotten...

X Amy