Trailerpech, kunst, hot springs ... en knabbel en babbel!

24 juli 2018 - Nationaal park Kluane, Canada

Trailerpech, kunst, hot springs ... en knabbel en babbel!

Een lange reisdag naar Whitehorse, dus  veel in de bus.

Onderweg wordt het nog spannend, want de trailer schoot los op een gravelweg, net na een onverwachtse kuil. Zelfs de ketting was afgebroken, dus tijd voor de krik en de zware spullen uit de trailer. Onze gids/chauffeur Samantha blijft er koel onder en met onze hulp zitten we binnen het half uur weer in de bus. Spanning en sensatie onderweg dus. De meesten van ons lagen net te slapen, het was een abrupte wake up call 😜.

Na de lunch stoppen we in Whitehorse, waar veel native kunst door de stad heen staat. Een leuke stad om even wat te drinken en doorheen te wandelen. Veel moderner dan het vorige goudzoekers dorp.

We kamperen maar voor één nachtje op een mooie kampeerplaats aan het water en omgeven door nieuwsgierige squirels. Als je een tijdje staat te kijken in het bos, dan lijkt het net een tekenfilm van knabbel en babbel 😃. Ze spelen tikkertje, pakken dingen van elkaar af en ‘roepen’ van alles naar elkaar. Een stelletje druktemakers zijn het.

De volgende ochtend beginnen we bij een fishtrap oftewel een visdam. Helaas is de zalm nog niet gearriveerd, we zijn net een paar dagen te vroeg.

Daarna gaan we naar een Hotspring, ik had er allerlei tropische en idyllische gedachten bij, maar het blijken twee hete baden te zijn met heel veel dode muskieten erin haha. Het is wel lekker om te relaxen in de zon, want het is inmiddels 28 graden hier.

We bezoeken nog een visitor centre dat veel informatie bevat over Kluane NP. Hier gaan we morgen de hele dag hiken, ik heb er zin in!

Liefs Yvonne

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pap en mam:
    25 juli 2018
    Grappig die eekhoorns en gelukkig de trailer weer snel gemaakt. Wat een prachtige foto's weer! Hier regent het vanmorgen. HEEEEERLIJK. Ik ga lekker onder de overkapping ontbijten. xx mam
  2. Pap en mam:
    25 juli 2018
    Nou dat buitje duurde maar even. Jammer.
  3. Noortje:
    26 juli 2018
    Hoi tante Yvonne, was het spannend? Ik hoop dat jullie heel veel plezier hebben gehad! Groetjes Willem 😘
  4. Yvonne:
    27 juli 2018
    Lieve Willem, ja dat was zeker spannend! En we hadden veel plezier. Jullie gaan zeker bijna naar Parijs? Lieve groetjes aan iedereen! X
  5. Yvonne:
    Lieve pap en mam,
    Jammer dat het buitje maar van korte duur was. Inmiddels zijn we net de grens over met Alaska, hier is het iets koeler maar dat is wel even lekker. Liefs, Yv x
  6. Ine:
    27 juli 2018
    Altijd wat te beleven als jij in de buurt bent ;) x