Een gletsjer, een kanotocht, nasty little suckers en pannenkoek gooien!

21 juli 2018

Een gletsjer, een kanotocht, nasty little suckers en pannenkoek gooien!

Vandaag op pad via de Denali Highway naar Maclaren river. Tussen de bergen door rijden we naar de rivier. Even lunchen en dan met een bootje stroomopwaarts, in the middle of nowhere en met de Maclaren gletsjer in zicht, varen we in ruim een half uur naar een geweldige kampeerplaats. Gewoon een paar tentjes naast de rivier, met uitzicht op de gletsjer. Wow wat uniek is dit zeg! De wc is een open hokje ook met zicht op de gletsjer, het is dat het er verschrikkelijk ruikt, maar zo’n uitzicht krijg ik nooit meer haha.

Even alles in de tent zetten en dan zijn we weer klaar voor een mooie tocht, door struikjes, rivieren en dan recht de berg op. Het is even een klim maar we worden beloond met wederom een prachtig uitzicht.

Wel zitten hier veel ‘nasty little suckers’, dus de deet wordt overdadig gebruikt. Helaas lijken ze hier wel bijna immuun voor. Iedereen is lek geprikt, de mosquito wordt hier niet voor niets ‘the national bird of Alaska’ genoemd 😉. De avond eindigt gezellig met z’n allen bij het kampvuur.

De volgende ochtend moeten we ons klaarmaken voor de kanotocht, helaas sta ik wat duizelig op, maar na twee bananen en een halve muffin gaat het wel weer. Misschien straks toch nog even ORS drinken, bweh!

Samen met mijn tentmaatje Cindy ga ik op kano avontuur. We krijgen eerst een korte instructie, waar je op moet letten en wat niet te doen. Zodat we droog de tocht eindigen en niet in het ijskoude gletsjerwater. We peddelen met de stroom mee, maar het is goed opletten. Cindy en ik zitten twee keer in de kiezeltjes, maar met wat hoppen in de kano en de peddels te gebruiken komen we zonder natte voeten weer los. Ook varen we per ongeluk een stukje achteruit, maar met een mooie 360 komt ook dat helemaal goed. Na twee uur peddelen meren we soepel aan en zit de tocht erop. Twee van onze groep belandden helaas op het einde nog op een grindbank en kapseizen.

Gelukkig is de douche dichtbij, het water is namelijk maar 1 graad brrr.

Na de lunch rijden we in ruim vier uur naar Tok, deze plaats ligt aan de grens met Yukon (Canada). De kampplaats is luxe met warme douches en je kunt hier de was doen. Het meest bizarre en grappige is dat hier mensen speciaal naar toe komen voor ‘pancake throwing’. Iedereen van jong tot oud doet mee, wij kunnen dan natuurlijk niet ontbreken. Wie de pancake de tweede keer in een emmer kan gooien, wint een gratis ontbijt voor morgen. Blijkbaar een hele happening, waarbij iedereen enthousiast wordt aangemoedigd. Twee van onze groep lukt het, dus wij hebben onze bestelling voor morgen (scrambled eggs) al geplaatst haha.

Gelukkig is het nog steeds zonnig, dus hopelijk een warme nacht tegemoet.

Morgen op naar Canada en de goudkoorts.

Welterusten! Yvx

1. Dirja:
    21 juli 2018
    Wat een belevenis weer! Zo te lezen ben je volop aan het genieten 😊. Heel veel plezier en wie weet vind je wel een goudklompje 😉. Xx
  2. Amy van Pelt:
    21 juli 2018
    Die uitzichten. Zo mooi!!
    Geniet maar verder en.. smakelijk morgen 🍳!
  3. Noortje:
    21 juli 2018
    Leuk dat jullie bijna in Canada zijn. Ik heb een nieuwe bidon en nieuwe schoenen en Willem heeft een nieuwe mountainbike en Bette gymkleding en Cato heeft nieuwe voetbalschoenen voor korfbal. We hebben vandaag ook een hele leuke dag gehad. We hebben gebarbecued met opa en oma Manders en met Bart. Nog een hele fijne vakantie tante Yvonne! Groetjes Guus 👍🏼💩🤪🤪
  4. Nettie:
    21 juli 2018
    Fijn dat je zo geniet. Heerlijk zo in de natuur. Geniet van je ontbijt en van Canada!
  5. Pap en mam:
    22 juli 2018
    Vervelend van die muggen maar wat een heerlijke vakantie. En apart zo'n WC met geweldig uitzicht🏔🏕. En wederom prachtige foto's. Xx
  6. Yvonne:
    22 juli 2018
    Wat leuk Guus dat jullie zo’n leuke dag hebben gehad. En allemaal nieuwe spullen, dat klinkt als een top dag! Heel veel groetjes aan iedereen! X
  7. Ine:
    22 juli 2018
    Nou zo'n wc wil ik ook wel, of nou ja het uitzicht bedoel ik eigenlijk.. Maar wat een leuk verhaal toch weer... En dat ontbijtje moet goed gesmaakt hebben! Hoop voor jullie dat die little suckers uit de buurt blijven..

Geniet lieve Yvonne.
    xxx
  8. Wendy:
    23 juli 2018
    Wat Kun je mooi schrijven Yvonne
    Leuk om
    Mee te genieten!
    Vette foto’s
    Voel jij je alweer wat beter ?
    Sta jij daar nou echt in het busje van de film into the wild?
    😵😍

Hopelijk blijven de nationale vogeltjes morgen op afstand
    En goed drinken jjj
    😘
  9. Yvonne:
    23 juli 2018
    Ja dat is echt het busje van de film!
    En ik drink goed, veel water, weinig alcohol en genoeg suikers. 😃