Een verzette vlucht, per ongeluk partycrashen en een geweldig kleurenpalet!

12 augustus 2023 - Riung, Indonesië

Een verzette vlucht, per ongeluk

partycrashen en een geweldig kleurenpalet!

We staan vroeg op want we hebben twee binnenlandse vluchten met eindbestemming Flores. We moeten in groepjes van 5 en 6 inchecken en als wij door de douane zijn zien we op ons ticket dat we een andere tussenstop (Sulawesi) en eindbestemming hebben 😳. Wel op Flores, maar niet wat ons verteld was. Even checken bij de andere groepjes en reisleider, maar die moeten we snel vinden, want blijkbaar gaan we meteen boarden. Onze reisleider Wim is net zo verrast als wij, maar na wat telefoontjes komt het toch in orde. Eigenlijk zouden we zelfs al eerder op Flores zijn, maar helaas heeft de tweede vlucht vertraging. Eerst werd de vlucht voor onbepaalde tijd gecanceld en na een uurtje moesten we ineens acuut boarden. Never a dull moment op reis 😂.

De weg van het vliegveld naar ons hotel zal vier uur duren, vandaar dat er eerst een kleine rijsttafel voor ons was geregeld. Het drankje waarvan ze zeiden dat het een soort lokale cola was, lijkt in de verste verte niet op cola. Het lijkt eerder op vloeibare tijgerbalsem en zo ruikt het ook😵‍💫. Misschien is het wel goed voor mijn hoest die ik helaas nog niet kwijt ben, dus dapper drink ik toch wat van het spul.

We gaan slingerend door tropisch woud met af en toe kleine dorpjes. De natuur is schitterend en de omgeving en huisjes doen mij een beetje aan Colombia denken. Als we om onze benen te strekken een kleine wandeltocht ondernemen, zijn wij de grootste bezienswaardigheid. Één familie vraagt aan mij: ‘why are you walking?’ Ik leg uit dat we lang in de bus hebben gezeten, dat we even de benen strekken en dan door rijden naar het plaatsje Moni. Dit krijgt de goedkeuring van de familie met twee dikke duimen haha.

Eenmaal bij ons eenvoudig hotel, willen we nog even een drankje doen, dus volgen we de muziek. We komen uit op een plaatselijk communiefeest, waar we onszelf dus per ongeluk voor hebben uitgenodigd 😅.  De locals vinden het geweldig, er wordt gedanst, we mogen wat eten (we pakken een klein beetje witte rijst en gefrituurde kip, dat moet hopelijk wel kunnen en anders weten we dit vannacht wel 😬). We krijgen zelfs water uit een dicht flesje.

We blijven niet te lang want morgen moeten we om 4.00 paraat staan, we gaan namelijk de vulkaan Kelimutu beklimmen, nou ja alleen het bovenste gedeelte dan.

Nou het vroeg opstaan is niet voor niets geweest, jeetje wat was dit ook weer mooi zeg! In het donker met een kleine lichtje van mijn mobiel loop ik in mijn eigen tempo naar boven. Onze gids zei dat we er 40 tot 60 minuten over zouden doen, maar ik denk, dat ik na 20 minuten boven was. Of ik heb zo’n goede training gehad in IJsland, óf onze gids is slecht met tijd (ik gok het laatste 🤣), want binnen een half uur was iedereen wel boven. Als de zon opkomt is het een ware kleurenpracht van oranje/geel van de zon afstekend tegen turquoise/groen van de vulkaanmeren. Echt zooo mooiiiii 🥰🤩.

De rest van de dag is het vooral reizen door de mooie natuur van Flores. We lunchen bij de zee aan de zuidkant en rijden dan door naar Riung dat ligt aan de Floreszee. Morgen met de boot langs eilandjes en snorkelen, ik heb er nu al zin in!

Liefs! Yvx

1. Ingrid:
    Wow!! Wat mooi daar 🤩🤩🤩
  2. Pap en mam:
    12 augustus 2023
    Zeker mooi daar. Ik ben bijna uitgehoest. Hopelijk gaat het bij jou iets sneller. Ik heb me trouwens 2x getest en geen Corona. Pffff.
    Liefs mam
  3. Anneloes:
    12 augustus 2023
    Wat zie je weer prachtige plekken!❤️
  4. Ine:
    13 augustus 2023
    Super gaaf dat je dit weer mee mag maken xx
  5. Von:
    Mooi, prachtig, schitterend! Mijn samenvatting dit keer 🤣
  6. Dirja:
    13 augustus 2023
    Heerlijk weer!! Blijf een beetje in herhaling vallen maar jij ook met alles wat mooi blijft 😉. Geniet lekker verder 😘
  7. Yvonne:
    14 augustus 2023
    Ja ik bof echt met deze reis hoor! Inderdaad ik blijf in herhaling vallen 😅.

Ik hoest nog wel een beetje, maar een per ongeluk slok zeewater doet wonderen 🤣