Eigenwijze aapjes, een paleis en een zeetempel!

10 augustus 2023 - Ubud, Indonesië

Eigenwijze aapjes, een paleis en een zeetempel!

Vandaag een rustige dag, heerlijk uitgeslapen, ontbeten en daarna langs het Monkey Forrest naar het paleis. De aapjes zitten net buiten het bos, dus kunnen we ze mooi op de foto zetten. Dit vinden de mensen van het Monkey Forest een minder goed idee, want ze hebben natuurlijk liever dat we betalen. Dus rammelen ze met eten om de aapjes heel vakkundig bij ons weg te lokken. Gelukkig zijn de aapjes even eigenwijs als wij 😂 en komen ze even later weer gewoon via de bomen richting ons.

Na wat leuke foto’s lopen we door naar Ubud palace. Dit is een mooi paleis midden in de stad. Prachtig al die details, beelden en mooie oude gekleurde deuren. Gelukkig is er ook veel schaduw want het is bloedheet vandaag 🥵. Het water vliegt er zo doorheen en het zweet loopt in straaltjes van mijn gezicht. Pfff dit zijn hele andere temperaturen dan IJsland.

Na het paleis lopen we via leuke kleine straatjes (eindelijk Ubud zoals ik het mij had voorgesteld) en een lunchtentje, naar het hotel terug. Want we hebben met vijven nog een middag en avondprogramma.

In een soort van pimp-my-ride auto worden we opgehaald om naar Taman Ayun (een tempel van de koninklijke familie) en later voor de zonsondergang naar Tanah Lot (een zeetempel) te gaan. Het contrast van de auto en de oude tempels kan niet groter zijn, maar de chauffeur is super aardig en rijdt heel veilig 😊.

Wat hebben we toch weer een goede keuze gemaakt, want de koninklijke tempel is prachtig en hier heerst ook weer een oase van rust. Een uur lang lopen we hier rond genietend van alle mooie dingen.

Daarna door naar de zeetempel waar de rust wat verder te zoeken is, want hier komen mensen om de zonsondergang te zien en wij dus ook. Wauw wauw wauw wat is het toch weer schitterend 🤩🤩.

Als we dan ook nog gezegend worden (voor een kleine vergoeding), dan is deze topdag compleet.

We gaan op tijd slapen, want morgen moeten we om 4.30 😱 met de bus naar het vliegveld. We hebben namelijk een binnenlandse vlucht naar Flores, waar het volgende avontuur weer begint.

Liefs,

Yvonne x

1. Jeannebogaerts:
    10 augustus 2023
    Wat een prachtige foto's wederom geniet ervan
  2. Von:
    10 augustus 2023
    Geweldig om weer mee te reizen en wat is het mooi daar! Lekker dat je nog wat voor de boeg hebt.
    Tot de volgende blog! Xxx
  3. Pap en mam:
    Prachtverhaal en foto's 🥰
  4. Neelke:
    10 augustus 2023
    Je was al gezegend, maar nu ook nog officieel! Dit in combinatie met de geluksvogel kan niet anders dan een prachtige vakantie opleveren!
    Mooie foto's ook trouwens!
  5. Yvonne:
    11 augustus 2023
    Thankx allemaal!
  6. Ine:
    11 augustus 2023
    Oh hier wordt je toch helemaal vrolijk van! Super gave foto’s en wat is het er toch mooi. Goede vlucht 🤗
  7. Yvonne:
    12 augustus 2023