Een miljonair, een oase van rust en vuurvaste voeten!

9 augustus 2023 - Ubud, Indonesië

Een miljonair, een oase van rust en vuurvaste voeten!

Na een hele lange vlucht (14 uur) en nog een kleine van Jakarta naar Denpasar, ben ik aan gekomen op Ubud in Bali.

We beginnen de reis met een heerlijk hotel, waar we drie nachten zullen verblijven. Dus alle zakjes in mijn duffelbag zijn weer gereorganiseerd, bij de ATM ben ik spontaan miljonair geworden 😅 en in de buurtwinkel heb ik een colaatje gehaald en een zakje chips met zeewier. Best goed te doen en ondertussen lig ik na het douchen effe heerlijk op bed. Na de briefing op het schitterende dakterras van ons hotel, gaan we met z’n allen uit eten. Heerlijk 😋 was het! Garnalen dumplings 🥟 vooraf en daarna nasi goreng met allemaal kleine lekkere dingen.

Morgen hebben we een fietstocht op de planning staan, dus ik duik op tijd in mijn bedje.

Nou de fietstocht was geweldig, dit is helemaal zoals ik me Bali had voorgesteld. Grote palmbomen, uitgestrekte rijstvelden, een heerlijk briesje en de zon schijnt. Overal groen en een oase van rust. Er wordt van alles op fietsen, brommers of zelfs op het hoofd vervoerd en overal zie je gekleurde offervlaggetjes, bloemen of een soort bamboepalen. De mountainbike werkt goed mee en de bergjes op en af gaan prima. Wat is het toch genieten hier! 😃🍀

Na de fietstocht gaan we nog een klein stukje wandelen en steken we de rivier over op een ‘gammele’ bamboe brug en dan gaan we heel lokaal heerlijk lunchen. We hebben een klein buffet van groente, rijst, mie, tempé, (iets met veel pepers maar dat heb ik overgeslagen), kroepoek en sate, mmm.

Terug in het hotel besluiten we met vieren dat we wel naar een dansshow willen vanavond. We hebben geluk, want 2x in de week wordt er een traditioneel stuk opgevoerd en toevallig is dit ook vanavond bij de tempel. Het verhaal is moeilijk uit te leggen, iets met een fout me too verhaal dat toch goed afloopt, een jongen die een gouden hertje bleek te zijn, een oude man, een duivel, een prins en wij gokken een leeuw 😅😂.  Op het einde ging een man ook nog vuursintels wegschoppen met zijn blote voeten 😬. Er zijn mensen met vuurvaste vingers, maar hij heeft vuurvaste voeten haha.

Op de terugweg drinken we nog een lekkere cocktail in de bar en dan terug naar het hotel. Morgen lekker uitslapen en door Ubud struinen.

Liefs! Yvx

1. Dirja:
    9 augustus 2023
    Oh heerlijk! Ik geniet lekker mee 🤩. Have fun en geniet vooral verder in het mooie Ubud. Veel liefs!! X
  2. Ingrid:
    9 augustus 2023
    Dat ziet er super uit allemaal!! Geniet ervan!
  3. Neelke:
    9 augustus 2023
    Mmmm, dat is toch wat anders dan zakjes poeder met water 😋😋😋!
  4. Ine:
    10 augustus 2023
    Fijn dat je er bent en volop aan het genieten bent van het mooie Bali en het lekkere eten 😋.. genieten girl x
  5. Yvonne:
    10 augustus 2023
    Ja Neelke het eten is hier veel beter! 😃
    Bedankt weer allemaal, ik blijf zeker genieten.