Kaapstad: Kerstsfeer, geweldige uitzichten, gekleurde huisjes en ... grappige pinguïns!

23 december 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Kaapstad: Kerstsfeer, geweldige uitzichten, gekleurde huisjes en ... grappige pinguïns!

Deze keer niet rennen, vliegen met een boterham in de hand op pad, maar relaxt start mijn vakantie. Voor de verandering sta ik al klaar, als ik door pap en mam naar de trein gebracht wordt. Zelfs mijn hamster wordt later pas verhuist, dus tijd genoeg. Bij de douane nog een kort spannend momentje, want mijn biebboek wordt extra gescand op drugs 😳. Ik hoop maar dat degene voor mij er geen rare dingen mee heeft gedaan. Zou toch jammer zijn als mijn reis al meteen eindigt op Schiphol haha.

Gelukkig niets aan de hand en met een reis van 21 uur, met een tussenstop in Dubai, komen we aan in Kaapstad. De groep lijkt gezellig, dus dat komt vast goed.

De eerste dag vermaken we ons bij het Waterfront, dat helemaal in kerstsfeer is, compleet met muziek en optredens. Al zingend en dansend in het zonnetje vermaak ik me prima. Het eten en de wijn smaakt goed, ja de reis is begonnen!

De volgende dag gaan we redelijk vroeg op pad, want we hebben een volle dag voor de boeg. De eerste stop is in Houtbaai, waar we de zeehonden op dd rotsen voor de kust gaan bekijken. Je ruikt ze al eerder dan je ze ziet haha, maar het blijft een mooi gezicht zo allemaal bij elkaar. Ook hebben we vanaf het water een prachtig uitzicht op de Tafelberg en de omliggende bergen.

Na het cadeautje voor Guus te hebben gescoord (hij wilde graag een houten olifantje voor zijn verjaardag), gaan we verder naar de grappige Pinguïns en reuze marmotten van Boulders Beach. De weg slingert verder door het natuurpark naar Cape Point lighthouse, waar de uitzichten en het azuurblauwe water weer schitterend zijn. We hiken daar 1,5 uur en natuurlijk stoppen we ook bij Kaap de Goede Hoop, waar we zelfs struisvogels en bavianen aan de kust zien, het moet niet gekker worden! We eindigen in het kleurrijke Bo Kaap, waar de huizen alle kleuren van de regenboog hebben. Moe, voldaan en flink verkleurd (zeg maar licht aangefikt 😂) komen we s avonds aan bij ons hostel. Even douchen, eten en dan klim ik in mijn stapelbedje. Morgen weer een volle dag, die hopelijk start met een schitterend uitzicht vanaf de Tafelberg.

Liefs, Yvx

1. Anneloes:
    23 december 2019
    Goede start zo te lezen! Have fun!

Groetjes Anneloes
  2. Yvonne:
    23 december 2019
    Thankx Anneloes, ja zeker een goede start!
  3. Pap en mam:
    23 december 2019
    Ziet er weer geweldig uit. Dikke💋
  4. Suus:
    23 december 2019
    Jij bent aangefikt en ik krijgt advertenties van skijassen tussen jou teksten door 😂. Veel plezier daar!
  5. Ingrid:
    23 december 2019
    Dat is al een mooi begin zo op de eerste dag, mooie foto's en stralend weer! Geniet ervan!
  6. Bette:
    24 december 2019
    Wat leuk!!❤️Geniet ervan!! Xx
  7. Jeannebogaerts:
    24 december 2019
    Wat een mooie foto's en een prachtige reis zo te zien geniet er nog van en alvast fijne kerst
  8. Wilma van der Velden:
    25 december 2019
    Oh leuk om alles te lezen Yvonne, dit wordt een feest van herkenning. Een hele mooie reis toegewenst en Merry Christmas.😘
  9. Yvonne:
    27 december 2019
    Thankx allemaal!!
  10. Ine:
    27 december 2019
    In the pocket; dat je al helemaal klaar stond toen jullie pap en mam je kwamen halen. Enne ook wel fijn dat ze je door hebben gelaten bij de douane. Ze geloofde je op je blauwe ogen denk ik. ☺️
    Have fun maar zo te lezen lukt dat al aardig 😘