Een springbokdansje, foute housemuziek, een Afrikaanse dans en ... nummer vijf!!

3 januari 2020 - Midrand, Zuid-Afrika

Onze braai begint met stevig eten, want zo zegt onze gids dat helpt bij de drank van oud en nieuw haha. In mooie jurkjes zitten we aan houten picknicktafels, met wijn in onze ijzeren mokken, te grappig 😀.  Helemaal als we aan de springbokkies gaan en van andere gidsen (die meteen verschenen toen het woord springbokkie viel 😉) het bijbehorende dansje geleerd krijgen. Met vingers als horens spring je drie keer naar voren, je kijkt links voor de leeuw, rechts voor het luipaard en dan sla je zonder handen het drankje achterover. Het bijbehorende filmpje is hilarisch 😂.

Nou het feest is zeker begonnen en gaat verder bij het hoofdgebouw. Daar zijn speciaal voor vandaag tafels op het gras bij het zwembad gezet, bij de geïmproviseerde dansvloer en lichten. De eigenaar speelt voor Plaatjochie (DJ), maar is blijven steken in jaren 90 house 😜😂. Gelukkig kunnen we ook nummers aanvragen en wordt er volop gedanst.

We luiden het nieuwe jaar in met champagne en leren spontaan van twee Zuid-Afrikaanse vrouwen een dans. Ze zijn helemaal uitbundig als we het meedansen. Na facetimen met pap en mam rond 01.00 (00.00 in NL) doe ik nog één drankje en dan ga ik en velen met mij naar bed. We moeten namelijk om 4.45 al weer op, want we hebben een hele dag gamedrive 🥴.

Pfff dat valt niet mee zo vroeg, gelukkig heb ik gisteren ook veel cola gedronken, dus ben ik alleen moe. Het is zo vroeg nog fris in de Jeep en dag kunnen we wel heel goed gebruiken haha. Het vroege opstaan wordt beloond, want we zien al vrij snel een groep buffels met kleintjes en een grote mannetjes leeuw van heel dichtbij. En als we weer twee uur later na weer veel mooie olifanten en zebra’s dan eindelijk ook nog het luipaard mogen bewonderen, voelen we ons geweldig en enthousiast. Wow wat een prachtbeest zeg! 🐆 Ze ligt zomaar te chillen in de boom en met haar hangende poten in relaxmodus. Big five, check!!

Als we weer wat later een opstopping van auto’s zien, weten we dat er iets moois te zien is. En jawel hoor op ons afgerend komt een groep van wel dertig wilde honden. Omdat wij niet aan de kant van de opstopping zitten, zet onze gids de auto in zijn achteruit. Zij is sowieso stoer en vlamt er goed overheen 😃. Zo kunnen de honden een tijdje volgen langs onze jeep. Zelfs onze gids maakt foto’s want dit heeft zij ook nog nooit zo gezien. Dit allemaal gebeurt nog voor de lunch, wat een geluk 🍀!

Na de lunch in de volle zon is het voor sommigen lastig om wakker te blijven, ook ik heb het af en toe moeilijk 😜. Gelukkig zien we nog genoeg andere mooie of lelijke (hyena) dieren, die we natuurlijk niet willen missen.

Om half vier s middags komen we uitgeput maar zeer voldaan terug. Bij het zwembad met een boekje onder de boom, kan ik mijn ogen niet meer open houden.

Het wordt een vroege avond, want morgen gaan we via de Panorama route naar Johannesburg.

Liefs! Yvx

1. Ine:
    3 januari 2020
    Holy shit.. the big 5 op 1 dag.. jouw jaar kan niet beter beginnen. Geniet er nog ffkes van.
    En dat springbokkie dans ga je vast wel introduceren op de metzpoint feestjes 😂😂😂😂

😘
  2. Ingrid:
    Prachtige foto’s!!
  3. Jeannebogaerts:
    3 januari 2020
    Wat een geweldige ervaring moet dat geweest zijn en super foto's
  4. Bette:
    3 januari 2020
    Wat een gave ervaring en super mooie foto’s!!!😍
  5. Yvonne:
    Dankjewel allemaal! 😘