Zebra’s, leeuwen, olifanten van enorm tot mini en ... Timon en Pumba!!

29 december 2019 - Nkangala, Zuid-Afrika

Zebra’s, leeuwen, olifanten van enorm tot mini en ... Timon en Pumba!!

Vandaag gaan we naar Addo Elephant National Park en het begint goed, want al vrij snel zien we in de verte leeuwen 🦁 rondlopen. Door mijn lens kan ik ook nog hun prooi ontdekken, de Kudu; ja ze weten natuurlijk wel wat lekker eten is 😂.

Daarna ontdekken we steeds meer zebra’s 🦓 met verschillende kleurpatronen, wat een schitterende dieren zijn dit toch. De familie Pumba komt met kleintjes voorbij gerend en wij hebben in de bus een Timon (hij heet echt zo 😃) dus we zijn hard op weg met het kwartet van de Lion King hahaha. En als we dan ook nog een hele grote kudde olifanten zien bij een waterhole, kan onze dag niet meer stuk. Tussen alle giganten lopen namelijk ook hele kleintjes rond 🐘. Onze gids heeft ze maar zelden zo klein gezien, hij schat ze één à twee dagen oud. Wat een lucky 🍀🤩basterds zijn we toch weer! Een dappere Pumba probeert elke keer stiekem te gaan drinken tussen de olifanten. Helaas wordt hij elke keer weggejaagd, maar hij geeft niet op. Ondertussen in de bus voorzien we bij het hele gebeuren grappige teksten met de stem van Pumba. Vooral de Belgische stem (allez Pumba-ke!!) doet het goed 😂😂😂. De stokstaartjes worden hier bijna nooit gezien ... bijna dus want op de valreep zien wij deze toch nog.

We overnachten in een tentenkamp waar de honden ons komen begroeten. Pedro de Jack Russel schijnt zelfs een eigen Insta te hebben hahaha. We wandelen nog even wat rond en dan gaan we eten en borrelen bij het kampvuur tot in de late uurtjes. Oja als het donker is komt er ook een Zebra bij het huis van de eigenaar hooi eten, hoe bizar is dat!!

Helaas de volgende morgen erg vroeg op, we vliegen van Port Elizabeth naar Johannesburg en dan rijden we meteen verder. Een volle reisdag dus, die wederom gevuld wordt met muziek, slapen en een klein spelletje.

Het hotel maakt alles weer goed, met een heerlijke douche en bed, ga ik na het eten lekker slapen 💤.

Liefs, Yvx

1. Nettie:
    29 december 2019
    Even bijgelezen en de foto’s bekeken. Wat fijn dat deze mooie reis toch door kon gaan. En prachtige foto’s weer. Nog even heerlijk genieten!
  2. Yvonne:
    30 december 2019
    Dankjewel dat ga ik zeker doen!
  3. Ingrid:
    30 december 2019
    Wow wat prachtig daar! Die kleine olifantjes zijn echt schattig!
  4. Pap en mam:
    30 december 2019
    Het lijkt wel of ik naar een aflevering kijk van Serengeti. Prachtige foto's.
  5. Neelke:
    30 december 2019
    Allez Pumba-ke 😂 Arme Timon..
  6. Ine:
    30 december 2019
    Hi pumba-ke.. het geluk komt je toe lieve Yvke dat je al die mooie dieren hebt gezien.
    Have fun.. x
  7. Jeannebogaerts:
    30 december 2019
    OH wat geweldig al die dieren en die kleintjes geweldig