Een onstuimig begin, een bushokje diner, en een mini tent!

23 juli 2023 - Hafnarfjörður, IJsland

Een onstuimig begin, een bushokje diner,  en een mini tent!

Stiekem moest ik wel een beetje lachen dat Neelke 4!! uur van te voren op Schiphol wilde zijn. Dus mijn lieve papa en mama zette mij, zoals traditie, af bij het station in Eindhoven. Eigenlijk weet ik niet of mijn ouders na het feest van de dag ervoor al hadden mogen rijden haha, maar ja ik was er erg blij mee 😅.

We zitten net bij ‘s Hertogenbosch als er omgeroepen wordt, dat een trein voor ons een technische storing heeft. Toen we eenmaal in een andere trein weer op weg gingen naar Schiphol, moest Neelke stiekem wel lachen.

De reis verder verloopt gesmeerd en tijdens het landen hopen we nog de actieve vulkaan te zien, maar helaas.

In Reykjavik wachten de gidsen van de Icelandtrail op ons en na een korte busrit en een (te) uitgebreide briefing 🙃, is het tijd om onze tent op te zetten. Nou toen ik het onderzeil uit de zak had gehaald bleek het wel een mini tent te zijn. Dat gaat echt niet lukken, zeker niet nu we een voedselpakket voor half Afrika mee hebben gekregen 😅😂. Dus terug naar de gidsen voor een grotere tent (we zijn ook benieuwd of het matje van Neelke het houdt, want daar stond met grote letters kapot op geschreven, maar volgens de gids is die weer gemaakt, dus fingers crossed 🤞🏻).

Het is al laat en zin in ons astronautenvoedsel hebben we niet, dus gaan we op weg naar de supermarkt. Neelke wordt superblij van buitenlandse supermarkten, ik heb vooral honger haha.

Als we fruit, broodjes, kaas en het belangrijkste: cola 😂 gekocht hebben, kan ik niet wachten tot we weer op de camping zijn. Dus in een warm bushokje dineren we met een broodje kaas en cola, er zijn ergere dingen en het smaakte heerlijk!

Terug in de tent werden de tassen opnieuw gereorganiseerd, pfff dat werd toch nog een heel karwei. Je proppen in een lakenzak in een mummieslaapzak was een hele uitdaging en eindelijk (het is twee uur later in IJsland 🇮🇸) konden we gaan slapen, nou ja slapen …

Liefs! Yvx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Von:
    23 juli 2023
    Klinkt tóch leuk allemaal en hopelijk is de tent wat groter geworden! Ben benieuwd wat de eerste wandeling gaat opleveren qua verhaal. Ik en óók jouw ouders zijn inmiddels thuis van een ander feest dus maar goed dat ze je niet nu hoeven weg te brengen want het is erger dan het andere feestje maar super gezellig was het ook. Hopelijk heb je net zo lekker gegeten als wij vandaag alhoewel een broodje kaas en cola ook heerlijk kan zijn. Geniet ervan morgen en ben ook heel benieuwd naar de eerste foto’s.
    Welterusten voor nu.
    Liefs van mij en doe voorzichtig
  2. Pap en mam:
    24 juli 2023
    Ik dacht dat het 2 uur vroeger was bij jullie maar misschien werkt mijn (mam) beneveld brein nog niet haha. En een boterham met kaas is het lekkerste wat er is. Ga ik straks ook nemen. Geniet straks van je wandeling. Dikke kus
  3. Ingrid:
    24 juli 2023
    Dat klinkt als een heel avontuur al op de eerste dag :) Hopelijk konden jullie een beetje slapen in de tent!
  4. Ine:
    24 juli 2023
    Broodje kaas, altijd goed! Heel veel plezier en hoop dat je wat geslapen hebt in de mini tent. X
  5. Anne Marie:
    24 juli 2023
    Mooi begin van de reis! 😅
  6. Yvonne:
    26 juli 2023
    Ja het is een grotere tent geworden! En mam het is inderdaad 2 uur vroeger hier, dus de dag was twee uur langer 😉. Het slapen in de tent gaat steeds beter 😊