Een sliert van mensen, bijna verdwaald en genieten van een vette hap!

27 juli 2023 - Porsmork, IJsland

Vandaag dan echt de laatste trail en wat een geluk weer voor ons, want we staan op met een heerlijk zonnetje! Dus zonnebrand, petje en zonnebril in de aanslag ☀️😎.

We starten bergop, maar in een meer glooiend pad met af en toe wat steile stukken. De paadjes zijn smal en in tegenstelling tot de andere trails is hier veel begroeiing. Dus ook veel bloemen en vogels 🥰. Wat een variatie hebben we toch deze reis en allemaal geweldig mooi, ook vandaag zijn we weer onder de indruk. Wat kan de natuur toch mooi zijn, dit is maximaal genieten 😃!

In een rijtje volgen we elkaar de berg op en af. Omdat iedereen zijn eigen tempo loopt, zie je voor en achter je in het landschap een mooie sliert van kleine groepjes mensen. Je krijgt zo de hele week al een idee van de weidsheid van IJsland 🇮🇸.

We moeten nog één laatste steile klim maken, pfff, maar dan hebben we weer zo’n mooie vergezichten, dat de klim meteen vergeten is. De daling is op sommige plekken echt even klauteren, maar verder prima te doen.

Op de camping even een korte stop en dan door naar het laatste stukje van vandaag, de camping 1,5 km verderop. Bijna kiezen we het verkeerde pad hahaha (zouden we net verdwalen op het makkelijkste stuk 🙈). Maar gelukkig heb ik ‘Maps Me’ en vinden we snel de juiste route.

De camping in Pórsmörk Husadalur is luxe met een heerlijk terras in het zonnetje én we kunnen er een cheeseburger en frietjes bestellen. Yess! Even geen zakjes maar een heerlijke vette hap 😋.

We genieten volop van alle omstandigheden en kletsen en drinken met anderen. Daarna gaan we toch maar de tent opzetten voor de  op één na laatste keer. Nog relaxen en eten en vanavond hebben we nog een quiz met onze gidsen en groep. Dat zal wel gezellig worden, maar daarover de volgende keer 😃.