Een mummie, een elfenbos en eindelijk een warme douche!

27 juli 2023 - Porsmork, IJsland

Een mummie, een elfenbos en eindelijk een warme douche!

Vanochtend staat er nog steeds veel wind. We worden wel wakker met een zonnetje, maar dit is van korte duur. We krijgen een korte briefing om snel op pad te gaan. Inmiddels ben ik gekleed als een soort mummie haha, ik geloof niet dat ik in mijn leven zoveel laagjes aan heb gehad 🙃. Een hemdje, T shirt met korte én lange mouwen van merinowol, een donsjasje, een softshell met fleece aan de binnenkant en een hardshell (soort dikke regenjas), daarnaast ook nog een muts, handschoenen en een buff. Laat de tocht nu net beginnen met een flinke  klim 🥵, dus de eerste laag gaat al uit en in rap tempo volgt nummer 2. Zeker nu het landschap verder gaat in IJslands glooiend 😅, krijgen we het lekker warm.

Het weer wordt met elke heuvel beter en de landschappen zijn weer onbeschrijflijk mooi en divers. We lopen door uitgestrekt velden in verschillende kleuren, langs kloven en gletsjers, we doorkruisen rivieren met flinke stroming en eindigen de laatste officiële etappe van de Icelandtrail door een elfenbos. Onderweg maken we een nootstop 😂, effe de energie op peil houden. En we lunchen bij een grote rotsformatie waar we heerlijk in de zon zitten en genietend nemen we de tijd.

Wat een schitterende dag is het geworden, dat hadden we vanmorgen niet gedacht. Als we aankomen bij de laatste camping, gaan we met heel de groep relaxen op het gras met uitkijk op een rivier met grillige berg er achter. Iedereen koopt drankjes en chips en zo vliegt de tijd voorbij tot onze bagage weer komt. We halen trouwens meteen ook een kaartje voor de douche, want die kunnen we zeker wel gebruiken na de zandstorm van vannacht 🙈. Als je het kaartje activeert, dan heb je 5 minuten warm water, dus dat wordt opschieten. Het is wel heerlijk om weer fris te zijn.

We kletsen wat met een stelletje van de groep en later gaan we naar een grotere witte tent, waar ik met een groepje gezellig ga kaarten. Als het ook daar koud wordt gaat iedereen naar bed.

Morgen is echt onze laatste wandeldag, deze keer iets korter namelijk 13 km.

Ik heb er in ieder geval veel zin in!

Liefs! Yvx

1. Pap en mam:
    27 juli 2023
    Wat een prachtige reis weer. Geniet nog een paar dagen. Dikke kus.
  2. Von:
    27 juli 2023
    Het is gewoon al super om te lezen en zo reis ik een beetje mee in gedachten.
    Geniet van de laatste wandeltocht!
    Liefs van mij!
  3. Jeannebogaerts:
    27 juli 2023
    Wat een prachtige verhalen ,ik geniet mee
  4. Yvonne:
    27 juli 2023
    Dankjewel allemaal, fijn dat jullie zo meegenieten! 😘
  5. Ine:
    28 juli 2023
    Fijn dat het zonnetje ook eens ff lekker schijnt 🤗