Een ijskoude oversteek, teveel verbeeldingskracht en te weinig krachtvoer!

26 juli 2023 - Emstrur, IJsland

Een ijskoude oversteek, teveel verbeeldingskracht en te weinig krachtvoer!

Wat boffen we toch weer, want we staan op met een beetje wind en een zonnetje. De perfecte combi om alle laatste dingen droog te krijgen. Na weer een overheerlijk 🙃 müsli ontbijtje, een briefing en de warming up vertrekken we om aan de bijna 17km te beginnen.

De wandeling is redelijk vlak en gaat vooral door uitgestrekte lavavelden omringd door groen-zwarte bergen en af en toe een glimp van een gletsjer. Ook staan er kleine gekleurde bloemen in groepjes verspreid over het landschap, schitterend weer 🤩. En ja natuurlijk maak ik weer veel te veel foto’s, ach ja genoeg keuze voor het fotoboek zullen we maar zeggen 😜.

Oja we hebben vandaag ook twee rivercrossings gehad, jeetje wat was dat koud. De gletsjers geven natuurlijk wel een indicatie dat het koud gaat zijn, maar toch staan de voeten en kuiten meteen in de schrikstand haha 😂. Het duurt even, maar daarna worden de voeten weer warm.

Doordat we lange lavavlaktes doorkruisen, wordt vandaag ook wel de trail van de reflectie genoemd. Naast serieuze gesprekken hebben we vooral heel veel lol onderweg. In rotsformaties zien we kikkers, schildpadden en gezichten, het zal wel aan ons verbeeldingsvermogen liggen. Nou ik weet niet of het daardoor kwam, maar toen een man met een hele lichte beige broek voorbij zag komen, dacht ik één seconde dat die man zijn broek vergeten was 🤣🤣🤣. Bijna gestrekt van het lachen probeer ik aan Neelke uit te leggen wat er aan de hand was. Natuurlijk ligt zij daarna ook dubbel zeker omdat die we die man nog op een afstand voor ons zien lopen. Je kunt maar lol hebben om niets 😜.

We boffen echt met het weer, want het is heel de dag droog gebleven. Rond half 3 komen we aan in ons volgende kamp in Emstrur. Helaas laat het bagagetransport nog twee uur op zich wachten, dus de avondwandeling naar een nabijgelegen kloof staat een half uurtje later op het programma. Dat hadden we niet ingecalculeerd in ons eetpatroon, sowieso hadden we vanmiddag te weinig gegeten. Hier kom je helaas pas achter als je na de tocht even gaat zitten 😇😬. Ik moest echt effe bijkomen met nootjes, müslireepjes en Pepsi Max .

Maar de kloofwandeling willen we niet missen, dus vol goede moed gaan we weer op pad. In ruim anderhalf uur lopen langs een prachtige diepe kloof en hebben een schitterend uitzicht op een gletsjer 🤩.

Eenmaal terug kunnen we eindelijk beginnen aan ons avondeten en het opzetten van de tent. Als de tent gelukkig al staat komt de wind vrij snel opzetten. Ons zelf gefabriceerde waslijntje, met zwemkleding erop, waait bijna weg en de tent van de buurman (die em net wilde verplaatsen) waait zo tegen de onze aan 😅.

Iedereen duikt redelijk snel de tent in. Ben benieuwd wat de volgende dag ons gaat brengen!

Liefs Yvonne

1. Von:
    27 juli 2023
    Wát een mooi avontuur! Helemaal top
  2. Yvonne:
    27 juli 2023
    Thankx, het is elke dag een nieuw avontuur!
  3. Ine:
    28 juli 2023
    Wat gaaf zeg!!! Elke dag iets moois wat er jullie te wachten staat