Een adembenemend mooie omgeving, een HOTspring en campinglife geluiden!

24 juli 2023 - Landmannalaugar, IJsland

Een adembenemend mooie omgeving, een HOTspring en campinglife geluiden!

De grotere tent was prima, maar het slapen is toch een uitdaging. Gelukkig staan we prima op en gaan we beginnen aan een aantal uurtjes in de bus op weg naar onze volgende bestemming Landmannalaugar.

Onze bus is een soort Van Gerwen bus met zware terreinwielen, waarmee we ook door het water kunnen, dus dat belooft wat.

De reis naar het begin van onze trail is schitterend, zeker het laatste stuk waar we al flink schuddend doorheen rijden. Gelukkig hebben we een bijpassende foute playlist 😊. Na de laatste bocht zien we de camping al liggen in het geweldige landschap, nog even een klein riviertje over en dan zijn we er. Gelukkig is het nog steeds droog en wordt de tent in no time opgezet.

Dan is het tijd voor de eerste wandeling, deze begint met een steile klim, maar jeetje wat is het hier toch prachtig!!! 🤩. Als ik bovenop de top kom is mijn eerste reactie dan ook WAUW! We hebben hier een geweldig 360 graden view en gelukkig is het zicht goed. De tocht gaat verder langs regenboogbergen, lava velden met hier en daar felgroene stukken, plaatsen waar de rook uit de grond omhoog kringelt en rotsen met mos. Echt zoveel moois achter elkaar in een korte tijd, ja hoor dit is volop genieten! 🥰

Als we weer terug zijn bij de tent, besluiten we om eerst heerlijk te gaan genieten van de warmwaterbronnen. Whoehoe de stromingen warm en koud wisselen elkaar af, nou ja warm … zeg maar gerust heet 😅🥵. Het is wel heerlijk voor de spieren én we zijn meteen weer schoon 😃.

Na een korte avondbriefing gaan we in een gezamenlijke tent onze blogs schrijven en later toch maar naar de tent, want morgen staat de langste tocht (23km) op het programma.

Terwijl de regen tikt op onze tent, begint rechts van ons iemand al behoorlijk hard te snurken (wij denken dat hij een beer nadoet😜) en achter ons laat iemand af en toe een scheetje 🙉. Lang leven de camping! 😂😂😂

Liefs Yvonne

1. Ingrid:
    24 juli 2023
    Dat ziet er geweldig uit!
  2. Von:
    24 juli 2023
    Werkelijk prachtig! Geniet er enorm van maar dat gaat wel lukken zo te horen. Succes met de lange wandeling in dat gebied met bergen en dalen!
    Liefs van mij en doe voorzichtig!
  3. Jeannebogaerts:
    Heel indrukwekkend
  4. Suus:
    24 juli 2023
    Leuk om je weer over je schouder te volgen!🤗
  5. Yvonne:
    26 juli 2023
    Ja het is hier geweldig! 🤩
    Leuk dat iedereen weer meereist 😃