Medellin & Guatapé: een spoeddiner, een beklimming en overal bloemen.

10 augustus 2022 - Medellín, Colombia

In Medellin zijn de voorbereidingen voor Feria de las Flores (bloemenfeest) in volle gang. Overal zie je bloemen’borden’ met afbeeldingen van verschillende taferelen of namen. Ons hotel is mooi en we worden hartelijk verwelkomd. Helaas is onze kamer al gebruikt 😳, dus toch maar even terug naar de receptie waar we een ander kamer krijgen. Het uitzicht vanuit de kamer over Medellin is erg mooi, zeker ‘s avonds met alle lichten van de stad.

In de avond gaan we met een klein clubje van 5 eten in een wat meer authentieke buurt. Weg van de grote ‘Amerikaanse’ shopping mall’s en fastfoodketens. Het restaurant wat we kiezen vertelt dat de keuken over 10 minuten dicht gaat, maar we kunnen wel nog eten en bestellen. Nederlands als we zijn denken we dat als de keuken dichtgaat, wij nog wel op ons gemak kunnen eten en borrelen. Nou daar dachten toch echt anders over haha. Als we heerlijk aan het genieten zijn van onze cocktails en steaks, gaat de muziek uit en even later ook het licht 😂😂. We zaten op het terras dus gelukkig nog wel licht van buiten en de straatlantaarns. Had ik al vermeld dat het pas half 8 was 😅. Ja het is zondag en in het katholieke Colombia sluit alles vroeg. Dan maar terug naar het hotel voor een drankje. We lopen terug en dit kan prima met een groepje. We moeten nog wel effe een kwartiertje klimmen, want ons hotel ligt steil omhoog in een wat betere wijk.

De volgende ochtend hebben we een uitstapje naar Guatapé een super mooi stadje dat ligt aan een stuwmeer. Vlakbij kun je een enorme Monoliet beklimmen, waarbij het uitzicht adembenemend mooi is. Letterlijk adembenemend, want je moet er wel effe je best voor doen, het zijn namelijk bijna 800 😳 treden omhoog over smalle trappen. Halverwege staat een Mariabeeld, misschien bidden sommigen voor kracht of voor minder last van de kuitspieren 😂. Natuurlijk worden er bovenop El Peñon veel foto’s gemaakt en je kunt zien dat het zeer de moeite waard was. Eenmaal beneden genieten we van de tropische muziek en de zon.

We gaan verder naar Guatapé waar we slenteren door de kleurrijke straatjes met schilderkunst van lokale artiesten op de muren. Alles is hier gekleurd: muren, deuren, trappen, tuk tuk’s, bootjes, souvenirs en er is zelfs een straatje met gekleurde paraplu’s. We genieten al het moois en lunchen met een klein groepje aan het water met kleine hapjes. We moeten eerst nog wel een paar ganzen wegjagen, want die genieten ook lekker van de schaduw. Het is een relaxte dag vol zon en de zonnebrand komt goed van pas. Na een mooie rit terug moet ik in het hotel toch even een handwasje doen, dus de douche is heel mooi versierd 😅.

We sluiten deze dag af in een Italiaans restaurant. Morgen gaan we de hele dag op pad in  Medellin zelf, maar voor nu welterusten (voor mij dan, want hier is het 7 uur vroeger).

Liefs, Yv.

1. Von:
    10 augustus 2022
    Wát is tóch prachtig daar! Al die kleuren word je gewoon vanzelf vrolijk van, moesten we in Nederland ook maar eens gaan doen, alle huizen verven in mooie kleuren. Volop genieten daar…..
    Word toch wel een beetje jaloers….ben benieuwd hoe de volgende foto’s zijn van Medellin.
    Liefs van mij en be safe! Xxx
  2. Dirja:
    10 augustus 2022
    Wauw wauw wauw! Wat geweldig mooi allemaal 🌺🌸🌼. Ook de uitzichten zijn schitterend. Je maakt weer een geweldige reis! Geniet lekker verder en ik blijf lekker met je mee lezen 😘
  3. Neelke:
    10 augustus 2022
    Die kleuren... daar kun je niet anders dan blij van worden. Hetzelfde geldt voor de uitzichten! Prachtig!
  4. Anneloes:
    10 augustus 2022
    Gaaf joh! Genoeg bloemen om te fotograferen dus😉
  5. Yvonne:
    11 augustus 2022
    Ja de kleuren en de bloemen, daar word ik zeker blij van! Zeker genoeg te fotograferen ☺️
  6. Ingrid:
    12 augustus 2022
    Hoi Yvonne, ik had de mails helemaal gemist tot vandaag (iets met dat mijn oude adres niet meer ingelogd was na de vakantie), maar wat een gave reis is dit weer!!! Zo mooi al die foto’s en gekleurde vogels en wat een uitzichten! Geniet ervan!
  7. Yvonne:
    13 augustus 2022
    Ha Ingrid, leuk dat je het toch nog gevonden hebt! Ja het is echt een super gave reis.
  8. Nadine:
    15 augustus 2022
    Super whow!!! Al die kleuren en avonturen