Armenia, Salento en de Cocora vallei: koffie, kleurige huisjes en Encanto!

9 augustus 2022 - Armenia, Colombia

Op weg naar de koffiedriehoek hebben we weer schitterende uitzichten. We leggen wat kilometers af, maar het verveelt nooit. Van akkers met bananen, avocado’s of guava tot diepe valleien met rivieren en watervallen.

Onze huisjes in Armenia liggen rondom een zwembad en grote tuin, waar volop vogeltjes te horen en te zien zijn. Het is heerlijk relaxt en het eten smaakt goed.

De volgende dag gaan we naar Salento, een kleurrijk stadje, waar we traditioneel gaan lunchen, op het menu staat regenboogforel 😋. In het restaurant hangt van alles aan het plafond en de muren, een verjaardagsslinger, houten dieren, kerstversiering en echt allerlei prullaria wat je maar kan bedenken. We zijn blij dat we dit niet af hoeven te stoffen, maar als we goed kijken wordt dat hier ook niet heel nauw genomen hahaha.

Maar eerst gaan we in oranje Willy Jeeps, naar het land van Disney’s Encanto: De Cocora vallei. Ik blijf in herhaling vallen maar wat is het ook hier weer prachtig 🤩! We maken een wandeling naar verschillende uitzichtpunten boven en zien ook nog ‘gewoon’ een condor voorbij vliegen. Echt weer geluk 🍀😊 hebben wij. De vallei staat vol met hoge waspalmen, echt een surrealistisch gezicht, zeker als even de mist komt opzetten. De weg terug is steil, maar het zonnetje schijnt alweer (dit is trouwens ook boffen, want heel de nacht regende het flink), dus niets te klagen.

Terug in Salento, struinen we nog door de leuke straatjes en dan terug naar het zwembad en de lekkere drankjes 😊.

Ik duik op tijd in mijn bed, want we moeten 3.15!!! op, we rijden naar Medellin.

Medellin was in de jaren 80 en 90, een van de gevaarlijkste steden van de wereld, maar nu is het een moderne stad, die vooruitkijkt zonder het verleden te vergeten. Maar daarover meer in mijn volgende blog.

Yvx.

1. Von:
    9 augustus 2022
    Het is werkelijk prachtig al die kleurrijke huisjes daar, het maakt alles zo vrolijk!
    De omgeving is inderdaad schitterend en ik ben blij dat ik een beetje mee mag reizen….😄
    Ben ontzettend benieuwd naar de foto’s van Medellin. Wij kennen dat alleen uit de tijd van Escobar dus ben best nieuwsgierig. Maar dat komt goed de volgende keer! Liefs van mij en be safe!! Xxx
  2. Yvonne:
    10 augustus 2022
    Ja Medellin is echt een verhaal apart, zo divers en groot. Vooral Commune 13 is helemaal veranderd, daar zal ik straks over schrijven. Erg indrukwekkend allemaal hoor.
  3. Nadine:
    15 augustus 2022