Een natuurwonder, woestijnhitte, een Disney-kasteel en ... Elvis op een scootmobiel!

8 augustus 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na onze geweldige ochtend rijden we rustig door naar de Grand Canyon. Bij de South Rim stoppen we bij een paar uitzichtpunten, wauw nu weten we meteen waarom dit de Grand Canyon heet. Zo ver als je kunt kijken zie je deze kloof, het is net of de grond in tweeën is gescheurd. Yvonne moet meteen aan het eind van de film Thelma en Louise denken, maar wij blijven gewoon op de route en gaan naar onze Lodge midden in het National Park.

De volgende ochtend staan we op tijd op, want we willen een wandeltocht maken. Met de shuttlebus worden we bij de start van de Kaibab trail gedropt. Deze trail brengt je steeds verder de kloof in. Je kunt zover afdalen als je wilt, maar zoals de shuttle-chauffeur al zei: ‘What goes down, must come up again!’ 😃

Wij besluiten een redelijke, maar toch pittige tocht te gaan maken naar Cedar Point. De tocht naar beneden is geweldig en dat ging bijna fluitend, bijna dus want halverwege besluit het ontbijt van Yvonne tegen te sputteren. Na het bekende Ooh & Aah Point (ja deze heet echt zo, haha), besluit Yvonne sneller door te lopen naar het volgende punt. Dirja volgt op haar gemak en maakt ondertussen genoeg foto’s.

Na een welverdiende stop bij Ceder Point, genieten we van de uitzichten, voordat we de klim terug naar boven gaan maken.

Op de weg terug moeten we uitwijken voor twee cowboys, die met muilezels naar boven lopen. Gelukkig waait er af en toe een briesje en snappen we de bleke gezichten en puffende hikers, die wij tegenkwamen toen we afdaalden, nu een stuk beter 😉. Het zonnetje schijnt heerlijk, wat natuurlijk wel weer voor schitterende uitzichten zorgt. De temperatuur en de lichte regen van vanmorgen is nergens meer te bekennen. Dat had eigenlijk andersom gemoeten.

Eenmaal boven vallen we aan op de waterkraan, we hadden wel genoeg bij ons, maar zo heerlijk fris was het niet meer. Tijd voor ontspanning en relaxen, dat hadden wij én onze spieren wel verdiend!

Las Vegas.... dat was onze volgende stop. Voordat we in deze gekte terecht komen, mogen we weer voor ruim 4,5 uur de auto in. Dit zijn we inmiddels gewend en het rijden gaat ons prima af. Genoeg te kletsen en te zien dus de uren vliegen voorbij.

Hoe dichter we bij Las Vegas komen hoe hoger de temperaturen. Bij onze stops voelen we de hitte, de airco gaan we steeds meer waarderen.

Een indrukwekkende stop op een half uurtje van Las Vegas af, was Hooverdam. Een betonnen boogdam op de grens van Nevada en Arizona in de Colorado rivier. We liepen over deze dam en toen we 221 meter naar beneden keken, kregen we een eng gevoel in onze buik, dit was echt wel hoog! Deze dam werd gebruikt voor films, zoals James Bond en Superman.

Tijd voor het laatste stukje. Al file rijdend komen we Las Vegas binnen. We zien ons hotel al in de verte, dit is niet zo verwonderlijk aangezien het een kitscherig Disney kasteel is!! Het moment van binnenkomst in ons hotel was hilarisch. Langs honderden gokkasten, schreeuwerige lichtjes, ridders en torens komen we aan bij de incheckbalie. Wat een passend entree bij deze knotsgekke stad! We slapen op de 21ste verdieping in onze toren met uitzicht op 4 zwembaden en een woestijn met lichtjes.

Nadat we onze spullen in de kamer hebben gedropt, gaan we maar even sfeer proeven op de Strip, the place to be! In een uur tijd hebben we heel Europa gezien. Van de Tower Bridge via de Eiffeltoren naar de gondels in Venetië. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is hier nagemaakt en verlicht. Totale gekheid hier in Sin City. Midden in de nacht komen we moe van alle indrukken terug bij ons hotel.

De volgende ochtend worden wij uitgerust wakker en doen we de route op de Strip in de hitte nog eens over. Het is elke keer een klap in je gezicht als je de airco in en uit loopt. We komen terecht in Caesars Palace, een overdekt Rome met bijbehorend plafond (lees wolken en blauwe lucht) en de Trevi fontein. Hadden we al vermeld dat wij binnen liepen 😉. Het is hier zo groot dat we na een half de uitgang kwijt waren, de bordjes zijn goed verstopt.

Om het beeld van Las Vegas compleet te maken, werden wij bijna omver gereden door Elvis op een scootmobiel....🙈. De rest van de dag hebben wij lekker doorgebracht bij het zwembad, afkoelen was echt wel even nodig.

We sluiten Las Vegas in stijl af door een gokje te wagen. Jackpot of niet, we vetrekken sowieso richting Death Valley 😉.

Liefs! X

1. Von:
    9 augustus 2019
    Ooooh zó gaaf allemaal, memories genoeg! Wij zaten in het hotel naast jullie, The Luxor. Mooi om alle foto’s weer te zien, ook van die indrukwekkende Hoover Dam. Morgen lekker weer de drukte uit en verder naar de natuur. Genietze nog, groetjes van ons!
  2. Yvonne:
    9 augustus 2019
    Dankjewel, ja voor jullie is dat allemaal heel herkenbaar!! Ik snap nu wel waarom jullie zo graag naar Amerika gaan 😍.
  3. Sandra Trimbach:
    9 augustus 2019
    Wat een ervaring!! En wederom prachtige foto’s!!
  4. Yvonne:
    9 augustus 2019
    Dat was het zeker Sandra!
  5. Ine:
    10 augustus 2019
    220 meter in de diepte gekeken.. heldinnen zijn jullie. En hilarisch hoe jullie over las Vegas vertellen. Wat een contrast zeg maar ook een super ervaring. Geniet nog meiden. X
  6. Yvonne:
    10 augustus 2019
    Ja het contrast was erg groot, maar inderdaad hilarisch. Wat betreft de diepte Ine, dat was zelfs voor ons to much haha. X
  7. Jeannebogaerts:
    Wat een prachtig verhaal