Na 8 Staten, 11 National Parks, bijna 4000 mijl op de teller... eindigt onze fantastische roadtrip!

16 augustus 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na 8 Staten, 11 National Parks, bijna 4000 mijl op de teller...  eindigt onze fantastische roadtrip!

Door de wake-up call van de beestjes, konden we vroeg op weg naar San Francisco. Onze navigatie liet ons even in de steek, maar gelukkig hadden we een goede kaart, zodat we rond half 1 ons hotel binnenstapten. Tijd om de stad te verkennen, we waren helemaal klaar om op ons gemak rond te slenteren. Oja ergens wisten we wel dat San Francisco hele steile straten heeft, maar dat waren we eventjes vergeten. Een paar keer heuvel op, heuvel af en toen kwamen aan bij de gezellige Pier 39. Met het uitzicht op de Golden Gate Bridge én de luierende zeeleeuwen, genieten we van een uitgebreide lunch in een visrestaurant.

Over de Golden Gate Bridge fietsen, was iets wat we beiden heel graag wilden doen. Dit hadden we dan ook meteen geregeld voor de volgende dag. We liepen verder naar Fishersmans Wharf en waagden ons aan de steilste straat van Frisco: Lombard Street. Ondertussen zagen we de leuke trammetjes voorbij komen. Je hoorde en voelde de rails al trillen, voordat ze eraan kwamen. We houden het voor gezien, zodat we (enigszins) fris en fruitig kunnen gaan fietsen.

De volgende dag kwamen we na een ritje met de bus, aan bij de fietsverhuur. Je haalt de Nederlanders er hier zo uit, deze fietsen namelijk rond zonder een helm op 😉. Gelukkig is het hier ook niet verplicht.

De route stuurde ons langs het water en de rode brug zagen we steeds dichterbij komen. Even een flinke klim en de tocht over de brug kon beginnen. Met de GoPro in de hand fietsen we over deze iconische brug. De zon schijnt heerlijk, dus geen koude mist voor ons, maar geweldige uitzichten over de stad en Alcatraz.

Na twee uurtjes fietsen sluiten we onze tocht af in het gezellige Sausolito, dat aan de overkant ligt. Hier namen we de Ferry en vaarden we vlak langs Alcatraz, terug naar de haven. En dan is letterlijk het einde in zicht. Wat een mooie afsluiting van deze geweldige roadtrip. Met een hoofd vol mooie herinneringen is het nu echt tijd om naar huis te gaan.

Bedankt voor alle leuke reacties en dat jullie zo enthousiast met ons mee hebben gereisd!

Wie weet tot de volgende keer weer op een ander stukje van onze prachtige aarde 🌎🌍🌏.

Liefs! 😘

1. Neelke:
    16 augustus 2019
    Het meereizen heb ik met alle plezier van de wereld gedaan... Dank voor het delen!
  2. Von:
    16 augustus 2019
    Bedankt dat we lekker met jullie mee mochten reizen, veel herinneringen kwamen ook weer boven voor ons. Mooie foto’s en verhalen. Alvast goede vlucht naar huis en tot ziens weer in The Netherlands! Liefs van ons
  3. Amy van Pelt:
    16 augustus 2019
    Prachtige herinneringen hebben jullie er weer bij! Was leuk om mee te lezen :)

Goede reis naar huis en Yvonne, weer veel plezier met het maken van zo'n mooi fotoboek!! X Amy
  4. Anneloes:
    Goede reis terug!!

Groetjes Anneloes
  5. Pap en mam:
    16 augustus 2019
    Prachtige reis. Blij dat je weer thuis bent.😘
  6. Jeannebogaerts:
    16 augustus 2019
    Bedankt voor de mooie verhalen en foto's
  7. Sandra Trimbach:
    Hele gave reis!! Tot snel in het “mooie” Zeelst 😉
  8. Sanne:
    17 augustus 2019
    Wat lijkt me San Francisco een onwijs leuke stad, die staat op mijn lijstje! Bedankt voor de mooie verslagen, we hebben genoten. Wel thuis!