Zadelpijn, zeeschildpadden en een heerlijk afscheidsbuffet!

26 augustus 2023 - Senggigi, Indonesië

Zadelpijn, zeeschildpadden en een heerlijk afscheidsbuffet!

Nou het fietstochtje bleek een kleine etappe van de Tour de France te zijn 😳. Nu was dit voor mij voor de benen niet zo erg, maar de zadelpijn begon al na een kwartier 😵‍💫. We waren natuurlijk erg verwend na de prachtige fietstocht in Bali, maar ach na de nodige grappen (wat ik hier niet kan herhalen 🙊) en toch ook weer een andere omgeving met aardige mensen, kwamen we 4 uur!! later aan bij de eindbestemming. Tenminste wij hadden besloten dat het wel genoeg was. Dus werden we weer achterin een pick up truck gezet en op naar het hotel.

Eerst heerlijk lunchen en daarna pinnen en een poging tot shoppen. Volgens mij kennen ze het shoppen hier op een hele andere manier, want we werden afgezet bij allemaal lokale dingen. Van betonmolen tot ondergoed, je kon het allemaal kopen. Dan maar wat lekkers inslaan voor de boottocht van morgen. Want we gaan dan met vieren op een privéboot naar de drie Gili- eilanden en hopelijk gaan we snorkelen waar de zeeschildpadden zijn 🐢🤿🤞🏻🍀.

Oja één van de cocktails van gisteren heette  Ilussion, dat past mooi bij de fietstocht en het shoppen van vandaag 😂😂😂.

De volgende dag ben ik helemaal klaar voor het snorkelavontuur. De zonnebrand is ruim gesmeerd, want het is warm en zonnig (het zou ook jammer zijn om op de laatste dag te verbranden 😅). Gelukkig heb ik mijn spf50+ shirt mee dus dat komt helemaal goed.

Met z’n vieren hebben we een houten boot, waar eigenlijk 20 personen op kunnen, dus we zitten heerlijk ruim 😃. We beginnen bij het grootste Gili eiland Trawagan, waar we vanaf de boot gaan snorkelen. Oja we hebben ook onze eigen snorkelgids. In het begin is het effe bijbenen of bijsnorkelen 😂 om hem te volgen, maar al snel is de eerste schildpad gevonden. Ik zie er eentje best diep, maar onze gids vindt er één meer bij de oppervlakte. Wat super gaaf!! Dit is een super relaxte zeeschildpad en wel twintig minuten blijven we deze volgen en blijft deze ook bij ons in de buurt. Het mooiste is dat het niet super toeristisch is op dit stuk en omdat wij ook heel rustig bewegen, de anderen dit ook niet door hebben. Soms moet je zelfs uitwijken, want de schildpad komt gewoon naar je toe. Hij hapt kleine kwallen uit het water en eet deze op zijn gemak op. Af en toe steekt hij zijn kopje boven water en zwemt dan rustig verder. Onze gids zit al weer uitgebreid op onze boot haha, maar wij vinden het geweldig!

Op naar een tweede snorkelplek bij Gili Meno, voor het blauwe koraal en een standbeeld onder water. Als ik overboord spring, zie ik onder onze boot een schildpad liggen. Wat boffen wij toch weer 🍀😃.

Bij het standbeeld onderwater is het heeel druk, zo druk dat je moet opletten dat je geen flipper in je gezicht krijgt. Hier hebben we het al snel bekeken dus gaan we naar de vele gekleurde vissen en het blauwe koraal. Onze gids heeft een GoPro en maakt supergave filmpjes van ons.

Dan door naar het laatste eiland Gili Air, waar we eerst heerlijk gaan lunchen en daarna op een bedje onder de parasol genieten van het uitzicht en een leesboek.

Wat een geweldige afsluiting van een prachtige reis! Het Indisch buffet op het strand met de hele groep maakt het helemaal af.

Morgen begint de reis terug, maar wat heb ik genoten zeg. De reis begon spannend, maar eindigde heerlijk ontspannen.

Bedankt weer voor het meereizen en de leuke, lieve en mooie reacties!

Tot de volgende reis, ergens anders op onze prachtige aarde 🌏.

Liefs Yvonne 😘

1. Von:
    26 augustus 2023
    Wát een reis!!! Dankjewel voor het mee reizen en tot de volgende maar weer. Goede vlucht naar huis en tot binnenkort! Xxx
  2. Anneloes:
    Goede reis terug! Liefs😘
  3. Nettie:
    26 augustus 2023
    Bedankt voor je mooie verhalen en foto's. Veilige terugreis.
  4. Anne Marie:
    26 augustus 2023
    Geweldige reis, mooie verhalen en prachtige foto's! Dank je wel en een goede reis terug! 😘
  5. Neelke:
    26 augustus 2023
    Prachtig, die zeeschildpadden 😍😍😍.
    Dank 🙏!
  6. Dirja:
    27 augustus 2023
    Wat gaaf zeg!! Geweldig die zeeschildpadden. Inderdaad een mooie afsluiting van de reis. Ik heb weer heerlijk mee kunnen genieten. Fijne reis terug en we spreken elkaar snel, ik wil natuurlijk ook alles van je horen. 😘
  7. Ine:
    27 augustus 2023
    Oh beetje super gaaf zeg! Die foto’s samen met het schildpad! Helemaal te gek! Wat een reis en wat een fijne tijd heb jij gehad. Dat wordt nog lang nagenieten. Goede en veilige reis terug🥰
  8. Suus:
    WAUWWW! 🐢
  9. Jeannebogaerts:
    27 augustus 2023
    Wat een geweldige ervaring voor jou en fijn dat wij mee mochten genieten