Yellowstone: wauw, wauw, wauw ... en nog eens wauw!! (Deel 1)

29 juli 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Yellowstone: wauw, wauw, wauw ... en nog eens wauw!! (Deel 1)

Such lucky basterds! Wat hebben wij weer veel mogen zien en meemaken 🤩

Dag 1 in Yellowstone:

Het is een hete dag en de trip van Bozeman naar onze Tipitent bleek maar een uurtje, dus na onze geweldige slaapplaats gezien te hebben, gaan we meteen door naar Yellowstone.

Het Visitor Centre aan de noordkant is maar 15 minuutjes van ons Dreamcatcher Tipi kamp. En deze blijkt vandaag bezet te zijn door 20 Elken (uit de kluiten gewassen Bambi’s). Deze liggen voor de ingang, lopen de straten over en hoewel ze er schattig uit kunnen zien, kunnen ze ook uit het niets aanvallen. Dus na aanwijzingen van een Ranger houden we een gepaste afstand.

We gaan lopen naar de Mammoth Terraces, waar mineralen zich hebben opgestapeld tot prachtige trappen. Op weg er naar toe houden we de Elken goed in de gaten, zodat er niets onverwacht kan gebeuren (ja het FB filmpje van de Bizon maakte indruk 😳)

Het is inmiddels bloedheet midden op de dag, maar dat kan onze pret niet drukken. Wat puffend en hijgend klimmen we omhoog langs alle schitterende kunstwerkjes van water en zwavel. Het zal jullie niet verbazen dat we hier los zijn gegaan met foto’s schieten en dit hield niet meer op ... maar dat lezen jullie later.

We bezoeken nog twee mooie watervallen, voordat we teruggaan en chillen bij onze luxe Tipitent. Mike, die werkt bij Dreamcatcher, vertelt dat er sinds gisteren Elken rondom het kamp gesignaleerd zijn. En jawel hoor, als we onze tassen aan het uitpakken zijn, ziet Yvonne wat bruins voorbij komen 🧐. Een Elk familie komt op bezoek en blijven een aantal uurtjes grazen. Terwijl wij een boekje lezen komen ze af en toe nieuwsgierig kijken, maar verder gebeurde er niets. We eindigen de dag met kampvuur smores en een biertje.

Dag 2 in Yellowstone:

We hebben heerlijk geslapen en worden wakker met ... ja daar zijn ze weer ... Elken!

Eigenlijk willen we vroeg op pad, maar bij het ontbijt raken we aan de praat met Native Americans. Moeder en zoon bezoeken alle historische plekken, want daar zijn er hier genoeg van. De zoon grapt dat dit de eerste keer was dat hij als “Indiaan” in een tipi heeft geslapen haha. Ja vooroordelen genoeg natuurlijk en nee wij lopen ook niet op klompen 😜.

Weer terug in Yellowstone gaan we richting het oosten, waar de meesten dieren zouden zitten. Gisteren was er een beer gezien bij the Petrified Tree, dus dat werd onze eerst stop. Terwijl de boom links was, stonden er een paar mensen rechts te wijzen en te kijken. Een mama zwarte beer en twee kleintjes waren op een kleine maar veilige afstand aan het spelen. Wat een geweldig gezicht!!! Ze trokken zich gelukkig niets van ons aan en na 15 minuutjes (toen het drukker werd) liepen ze rustig en al spelend het bos in. Wauw! Wat een mooi begin was dit ... en er zou nog meer volgen 🤩.

In Lamar Valley zien we heel veel Bizons, zelfs overstekend en verstopt in het gras.

We moeten er gewoon voor uitwijken, zo dichtbij zijn ze. Eén man staat veel te dicht op een briesende Bizon, gelukkig voor hem doet deze niets, maar dit had zomaar weer een nieuw filmpje kunnen zijn. Wat zijn er toch domme mensen, ongelofelijk.

We gaan naar Yellowstone Canyon waar het lekker zonnig is. We lopen een stukje van de North Rim Walk en kijken uit over de kloof, de rivier en verschillende watervallen . Bij de geweldige uitzichtpunten worden wederom veel foto’s gemaakt.

Daarna rijden we door het park naar ons nieuwe tentenkamp in Yellowstone under Canvas. Op het laast moeten we ook nog door een kudde koeien heen, nou dat waren wel genoeg dieren voor vandaag.

Voldaan maar ook moe, willen we gaan slapen. Omdat het koud is maakt Yvonne de houtkachel aan, het meeste is al klaargezet, dus dat is lekker makkelijk. Toch ruikt het na een tijdje niet goed vindt Yvonne, er komt wel rook uit de schoorsteen maar niet genoeg. Yvonne ziet dat bij de tent van de buren wel veel rook uit de schoorsteen komt, dus vraagt ze daar om hulp. Na een kleine aanwijzing, komt het helemaal goed en kunnen we eindelijk lekker warm gaan slapen.

Welterusten! X

1. Pap en mam:
    30 juli 2019
    Bofferds zijn jullie. En wat zien jullie veel dieren. En er wachten nog duizenden dieren op jullie in Las Vegas 🤔 Hopelijk zijn ze dan weg
  2. Yvonne:
    30 juli 2019
    Haha ja sprinkhanen, daar kunnen we wel zonder! 😱
  3. Pap en mam:
    Wat een prachtige foto's
  4. Jeannebogaerts:
    30 juli 2019
    Leuk verhaal en prachtige foto's
  5. Von:
    31 juli 2019
    Één van de mooiste en veelzijdigste parken van The States! Hier kun je wel een paar weekjes doorbrengen. Heimwee!!!
  6. Ine:
    6 augustus 2019
    Stoere chicks zijn jullie! En wat gaaf dat jullie meteen al zoveel dieren hebben mogen zien. 😉