Een hele vroege wijnproeverij, een braai, struisvogels en ... heerlijk relaxen op het strand!

26 december 2019 - Stormsrivier, Zuid-Afrika

De nacht was kort maar het valt mij niet tegen als om 7.00 de wekker gaat. Op naar de eerste stop een wijnproeverij 🤪🙈. De weg er naar toe is prachtig, maar te kort. Om 10.00 is de sauvignon blanc al ingeschonken pfff dit wordt zwaar 😂😂.

Wat we niet opdrinken mag in een kan geleegd worden, maar dan zegt onze ober dat we eigenlijk zeggen dat de baby (glas wijn) ugly is. Nou er zit altijd wel een lelijke tussen hahaha. Na vijf!! glazen (ik twee) met bijpassende chocolaatjes, vervolgen we onze lange reis op eerste kerstdag. Het zal je niet verbazen dat de meesten voor Pampus in de bus liggen 😜. Bij onze lunchstop waait het enorm, dus eten we in de bus, voordat de salade ons om de oren vliegt. Het boesieboes (geen wc dus buiten) wordt ook avontuurlijk haha. Na uren slapen, lezen, muziek luisteren en het spelen van Black Stories, komen we aan in Oudtshoorn.

Na facetimen met de familie is het tijd voor een echte Afrikaanse braai (bbq), met boerewors en lam. Moe maar voldaan eindig ik na een heerlijke douche in mijn bed. Op naar morgen op naar de struisvogels en Tsisikamma NP.

De volgende morgen starten we bij de Struisvogelfarm, waar we eerst kennis maken met een redelijk tamme jonge giraf.  Deze is nieuwsgierig en kwijlt al als hij denkt aan lekkere hapjes. Hij scant met gebogen nek de tafels, maar deze staan op veilige afstand. Na een leuke rondleiding weten we alle ins & outs van struisvogels. We mogen zelfs op de eieren staan en aangezien een struisvogel 150 kg weegt, durven we het wel aan.

Via een mooie berg- en kustroute komen we aan in Plettenberg baai, waar sommigen een boottochtje gaan maken. Anderen waaronder ik gaan lunchen en dan een uurtje naar het strand.

In Tsisikamma NP slapen we in een hostel met z’n zessen op de kamer. Er lijkt wel een bom ontploft op onze kamer, na het uitpakken van alles, maar gelukkig trekt het weer bij 😃.

Morgen staat er een hike en als het doorgaat kajakken op het programma.

Liefs!

1. Pap en mam:
    26 december 2019
    Pfff om 10.00 uur aan de sauvignon blanc is zelfs voor mij vroeg😂😂😂
  2. Ingrid:
    26 december 2019
    Klinkt goed allemaal! (Op de vroege wijn na!)
  3. Ine:
    Moet je ook een keer meegemaakt hebben, wijn om 10.00.. 😂😂😂
    Liefs
  4. Suus:
    27 december 2019
    Ik zeg... Proost op lelijke babies ;-)
  5. Jeannebogaerts:
    27 december 2019
    Ik lust ook graag wijn maar om 10 uur is zelfs mij te vroeg. De rest klinkt geweldig geniet er maar van liefs
  6. Anneloes:
    Ik zeg: Proost!😅