Heel veel moois en niets in ... 113 graden Fahrenheit!

13 augustus 2019 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Zo vruchtbaar als onze gok-avond was, zo dood is onze volgende bestemming. Tijd voor Death Valley!

Dirja had vooraf niet zo fijn gevoel bij dit National Park, haar idee was dat we er snel doorheen zouden gaan. Natuurlijk liep dit weer anders. Yvonne had dit idee totaal niet en had al bedacht waar de mooie plekjes waren om te stoppen. Dirja reed ondertussen gerustgesteld door 45 graden en Yvonne navigeerde met de bijbehorende kaart. Heel veel niks blijkt toch heel indrukwekkend te zijn. Bij het Visitor Centre hadden we ons goed laten informeren wat handig was in deze hitte. Nog even de flessen vullen en we konden goed voorbereid op pad. Buiten bij de kraan hoorde we opeens een vrouw gillen. Wij er op af om te vragen wat er aan de hand was. Zij bleek opgesloten te zitten in de wc, dat is sowieso geen fijn idee, maar hier wel de laatste plek waar je wilt zijn. Terwijl Dirja de Park Ranger haalde, bleef Yvonne bij de Franse vrouw. Na deze goede daad gingen wij dan eindelijk op pad.

Van grote rotsformaties in alle kleuren van de regenboog en letterlijk adembenemende uitzichten (want een heuvel oplopen in 45 graden is nog niet zo makkelijk) tot zoutvlaktes en een mooie zonsondergang in de zandduinen, blijkt Death Valley toch meer te bieden dan Dirja gedacht had.

Zonsondergang was niet gepland, maar hadden we niet willen missen. De weg verder in schemer en donker daarentegen.... 😥🥴

De hoogste tijd om ons op te laden voor alweer ons laatste 😢National Park: Yosemite!