Een close call, de slappe lach, een jetlag en .... country zingende roadtrippers!

22 juli 2019 - Spokane, Washington, Verenigde Staten

Onze roadtrip is definitief begonnen en gelukkig hadden we het vliegtuig (net) gehaald. Deze keer geen rennen, haasten en stress om op tijd bij de trein te zijn, nee de planning liep gesmeerd. Na afscheid van pap en mam op het station van Eindhoven, zat ik heerlijk in de trein naar Schiphol en Dirja. Ook hier alle tijd en dit was maar goed, want het duurde wel 1,5 uur om je bagage af te droppen. Door naar de security check, nou ik ben nog nooit zo grondig gefouilleerd 😳. We kregen er gewoon de slappe lach van, helemaal toen ze mijn beha van voor en achter vastpakte en die als een elastiekje lieten schieten. Pfff nou toen was het wel tijd voor lunch. Met een lekker broodje en een smoothie zaten we heerlijk relaxt, een beetje tè relaxt bleek. Dirja zei nog een half uurtje, ik dacht tot we gingen boarden, maar het was tot we gingen vliegen 😳. Toen we ‘now boarding’ zagen waren we wel 2 minuten in de stress haha, want daarna zagen nog een hele rij staan wachten. Paniek om niks dus.

Na een vlucht van ongeveer 10 uur, 3 films, veel snacks, drinken en eten, een chagrijnige medepassagier, een vastzittende seatbelt én een baan voor Dirja, komen we aan in Seattle. We mogen zelf onze huurauto uitkiezen, allemaal gigantisch groot natuurlijk, het wordt een mooie witte Kia. Na een half uurtje rijden parkeren we bij onze Travel Logde, pal naast The Needle! Kort opfrissen ... en door ... wandelend naar Pike’s Market, de eerste Starbucks en de waterkant. Helaas wordt er niet meer met vis gegooid, maar het uitzicht is schitterend. We kunnen zelfs Mt Rainier zien liggen, voorbij de haven en het reuzenrad. In een leuke smal straatje eten we Quesedillas met een biertje en dan slaat de vermoeidheid toe. Niet heel gek, want we zijn bijna 24 uur wakker. We wandelen weer terug en vallen al snel in slaap.

De volgende ochtend word ik redelijk uitgerust wakker, maar Dirja heeft wat last van een Jetlag en is om de 2 uur wakker geweest. Toch is ze er helemaal klaar voor, na het ontbijt vertrekken we richting Spokane  zo’n 4,5 uur rijden.

Onderweg verandert het landschap steeds, van bergen tot meren en ‘fields of gold’. Ondertussen blèren we onze country playlist mee met Spotify en hebben we onze modus van rijden, go pro en fotograferen weer gevonden.

In Spokane hebben we onze koelbox gevonden bij Walmart en de eerste boodschappen in geslagen. O ja Dirja is op de foto gezet met een gigantische BH, we weten dat alles hier groot is, maar zelfs ik was zwaar onder de indruk haha. Morgen verder met de roadtrip naar Glacier NP, hier gaan we onder de sterren slapen in een tent, in bearcountry 🐻.  Maar dat lezen jullie wel in het volgende verhaal.

Liefs, Yvonne (en Dirja)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pap en mam:
    23 juli 2019
    Bear country in een tent. Tja....
    Mam🦛🏕
  2. Sandra Trimbach:
    Leuk om te lezen!! Veel plezier in bearcountry ✨🌟⭐️💫
  3. Von:
    23 juli 2019
    Oooooh leuk! Zó herkenbaar maar jammer dat jullie niet óp The Neede zijn geweest maar ja.....keuzes hè. Dat verhaal in de auto op weg naar Spokane zien wij helemaal voor ons, geweldig! En ook de koelbox van de Wallmart is herkenbaar, altijd het eerste wat we kopen na de auto ophalen. Wat voor een Kia hebben jullie? Zo reizen we in gedachten toch een beetje met jullie mee. Op naar het volgende verhaal! Enjoy en groetjes van ons!
  4. Sanne:
    23 juli 2019
    O, wat klinkt dit al weer goed! We reizen mee, rij voorzichtig!
  5. Yvonne:
    Bedankt allemaal!
    Ja keuzes , keuzes ... maar inderdaad een leuke stad Seattle 😃.
    En we doen natuurlijk voorzichtig in BearCountry, maar mam als we een nijlpaard gaan tegenkomen, zijn we net te ver doorgereden 😂😂😂.
  6. Pap en mam:
    23 juli 2019
    Ik vond hem best op een beer lijken 🤣🤣
  7. Ine:
    29 juli 2019
    Go girls!! Jullie zijn alweer snel gewend zo saampjes in de auto..