Cartagena: op zoek naar een bed, een relax-eiland en shop till you drop.

16 augustus 2022 - Cartagena, Colombia

Onze reis was een dagje korter, dan eigenlijk in de reisbeschrijving stond. Nu wisten we dit thuis al, maar een aantal hadden zich erg verheugd op Cartagena. Dus onze reisleider heeft van alles geprobeerd om toch de laatste dagen relaxt af te sluiten. Uiteindelijk werd er geregeld (met onze instemming), dat we een nachtje korter hadden in Mompox en dan drie nachten hier. Maar eenmaal aangekomen blijkt het hotel een fout te hebben gemaakt, dus helaas geen bed 😬. Ze moeten op zoek naar 20 slaapplaatsen en helaas is het een lang weekend dus zo makkelijk is het niet. Geen idee hoe het uiteindelijk gelukt is, maar vijf uur later worden we voor 1 nachtje in andere kamers of hotels ondergebracht. Ach weer een avontuur op zich 🙃😊.

De volgende dag hebben we heerlijk een relaxdagje op één van de Rosario eilandjes:  Isla Bela. Op dit kleine eiland doet het wel wat Ibiza-achtig aan, met de bedjes, massages en heerlijk eten en drinken. Ik lig na een lunch van vers gevangen vis, dan ook heerlijk in een hangmat. Ook ben ik met twee anderen een uurtje weggeweest met een bootje om te snorkelen. We zien een vliegtuigwrak op de bodem en later ook koraal en gekleurde vissen. Het is wel heel toeristisch, maar dat mag de pret niet drukken, alles is helemaal chill vandaag 😃🧘🏼‍♀️.

In de avond genieten we van verschillende hapjes op een dakterras met uitzicht op zee en de stad. We sluiten de dag af in een soort salsabar, waar nog heerlijk gedanst wordt.

De volgende dag gaan we de stad bekijken, we lopen langs mooie oude gebouwen en pleinen, slenteren langs  én op de stadsmuur, gaan op zoek naar luiaards in een parkje en we shoppen souvenirs. In de wijk Getsamaní genieten we weer van de mooie muurschilderingen en kleurrijke smalle straatjes. In de oude stad hebben vrouwen zich mooi aangekleed in de kleuren van Colombia en dragen fruit op hun hoofd. Als je ze op de foto wilt zetten, dan moet je wel een prijs afspreken. De jonge vrouw die ik mag fotograferen is super aardig en ik mag zelf weten wat ik haar geef. Er komen ook nog twee rappende jongeren voorbij die ter plekke en rap over ons maken (we waren met z’n drieën). Zij krijgen ook een kleine bijdrage en dan is het wel even klaar met alle verkopers en muzikanten. Als je niet oppast ben je voor iedereen een wandelende portemonnee 🙃😅. Wat ik natuurlijk wel snap, maar effe zelf rondlopen of iets drinken is wel fijn zonder.

In de avond hebben we ons afscheidsdiner met Jürgen onze gids, want morgenvroeg vliegen we naar Bogotá en in de avond naar Amsterdam via Frankfurt.

Overdag gaan we nog even Bogotá in, want we hebben 6 uur om te overbruggen.

De volgende blog zal de laatste zijn, waarschijnlijk weer uit Veldhoven.

Liefs!

1. Von:
    16 augustus 2022
    Prachtige foto’s weer, geweldig! Sommige straatjes doen me denken aan New Orleans. Wát heb je een mooie trip gemaakt…en je weet het hè….huil niet dat het voorbij is maar lach dat je het hebt meegemaakt 😉😀 goede reis terug en tot in Veldhoven. Safe trip! Xxx
  2. Pap en mam:
    16 augustus 2022
    Alweer bijna voorbij. De tijd vliegt als het gezellig is.
    Goede en veilige reis terug en tot morgenavond. Dikke💋
  3. Ingrid:
    16 augustus 2022
    Supergave reis Yvonne! Goede reis terug naar huis!
  4. Nadine:
    16 augustus 2022
    Oh jeetje tijd is idd voorbij gevlogen maar wel zo fijn dat je nog zo hebt mogen genieten van de omgeving en het moois van cartagena.

Hoop dat je in Bogota ook nog een mooi avontuur heb mogen beleven.

Safe travels

Xxx
  5. Anneloes:
    16 augustus 2022
    Goede reis terug en ik kom graag een keer foto's kijken 😉!

Groetjes Anneloes
  6. Neelke: