Bogotá: kleurrijk, vriendelijk en overal klinkt de salsa muziek.

2 augustus 2022 - Exact Bogota??, Colombia

Bogotá: kleurrijk, vriendelijk en overal klinkt de salsa muziek.

Na 27 uur reizen en wachten kom ik eindelijk aan op mijn bestemming Colombia. Meteen op het vliegveld hoor je de vrolijke klanken van locale muziek, yes ik ben weer in Zuid Amerika!

In het vliegtuig heb ik best goed geslapen, dus ik heb nauwelijks een jetlag de volgende dag. Oh ja gisteren avond gingen we met vier vrouwen aan de overkant van ons hotel nog water halen bij een supermarktje. Het feit dat de winkel dicht was op een luikje na gaf misschien aan dat het minder veilig zou zijn. Toch is het goed te doen met een groepje en de politie houdt de toeristen goed in de gaten. Iedereen is trouwens super vriendelijk en daar staan de Colombianen ook bekend om.

De volgende ochtend krijgen we eerst een stadswandeling van onze gids Jurgen (een Colombiaan met Oostenrijkse roots).

Wat een kleurrijke stad met vele muurschilderingen, gekleurde huizen en overal klinkt salsa muziek. Het is zaterdag dus de locals verzamelen zich op pleintjes met muziek, hapjes en drinken. Kortom een gezellige boel.

Na een bezoek aan het Museo del Oro, waar we meteen cultuur kunnen opsnuiven, gaan we met een aantal lunchen met een traditioneel gerecht Ajiado Santaferiño. Een soort aardappelsoep met kip, mais, rijst, room en avocado. Pffff dat was een hele bak, super lekker (het ziet er echt niet uit op de foto 😅), maar na een derde zat ik al bomvol. Gelukkig konden we daarna nog genoeg wandelen bergop en -af.

Na een wandeling in de kleurrijke buurt La Candelaria, gaan we bij Babou wat drinken. Geen alcohol voor mij eerst maar eens acclimatiseren op bijna 2700 mtr.

We willen ook nog de bergop naar Cerro Monserrate (wel met de kabelbaan hoor), maar we moeten eerst de ‘rivier’ zoeken en volgen. Nou je zou denken die is zo gevonden, maar de rivier blijkt meer een grote langwerpige fontein te zijn in twintig delen 😳😂.

Na de weg gevraagd te hebben in ons beste Spaans, maken we een kleine klim naar de kabelbaan. Het uitzicht boven is schitterend, we boffen met het weer want eigenlijk zou het regenen, maar om 18.30 is het nog steeds droog en kunnen we over heel Bogotá uitkijken.

Op de terugweg nog even langs een grotere supermarkt om eten en wat lekkers in te slaan voor morgen in de bus. Het wordt een lange dag (ongeveer 8 uur reizen) en dan komen we aan in de Tatacoa woestijn.

Maar daarover de volgende keer!

Liefs,

Yvonne x

1. Amy van Pelt:
    2 augustus 2022
    Super fijn dat je er bent :)
    Mooie foto's weer, lijkt me ook écht een prachtig land! Maak maar weer vele mooie herinneringen daar en deel ze ook maar met ons 🤗
    Groetjes x Amy
  2. Von:
    2 augustus 2022
    Wát een prachtige foto’s! Ziet er echt geweldig uit behalve idd die bak “soep”, haha.
    Lange reis maar fijn dat je hebt kunnen rusten en slapen in ieder geval. Geniet er lekker van allemaal en ik kijk uit wat we allemaal weer te horen krijgen in je volgende verslag. Be safe!
  3. Pap en mam:
    2 augustus 2022
    Wat een kleuren weer. Prachtige foto's. xxxp&m
  4. Bette:
    2 augustus 2022
    mooie foto’s en ziet er gezellig uit! Geniet ervan😘
    Kusjes Bette
  5. Anneloes:
    2 augustus 2022
    Genieten Yvonne! Ben benieuwd naar je belevenissen ;)

Groetjes Anneloes
  6. Yvonne:
    3 augustus 2022
    Dankjewel allemaal! Het genieten is al helemaal begonnen 🥰
  7. Ine:
    3 augustus 2022
    Jeetje! Wat mooi allemaal en dan is die 27 uur reizen meteen vergeten. Have fun x
  8. Dirja:
    4 augustus 2022
    Weer helemaal op je plek zo te lezen 🍀 Haha een hele hap die bak soep! Gelukkig na de lange reis kan het genieten beginnen en dat begon goed. Have fun en een dikke kus 😘