Bizar druk, dubbelop genieten, een verkeerde afslag ... en een grot der wonderen!

7 augustus 2019 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Na een luie start, vertrokken we op ons dooie akkertje naar Zion NP. Wat een verwelkom was de wederom schitterende route toch weer. Deze keer hadden heeeel veeeel mensen exact hetzelfde plan. We stonden op elkaar geplakt, in de rij voor de shuttlebus, want Zion is namelijk een autovrij park. Na drie kwartier wachten, gingen we eindelijk op weg, naar het eindpunt. Daar starten we onze wandeling langs de rivier in de kloof. Af en toe konden we een paadje vinden, waar niemand liep, maar voor het overgrote deel sjokten we achter de mensenmassa aan. Ondanks dat het hier prachtig was, is het moeilijker genieten met zoveel mensen om je heen. Zelfs een plekje om rustig  aan het water te zitten was er niet. Toen we eindelijk op een rots in de schaduw, onze boterham op wilde eten, was daar een assertieve eekhoorn op ons aan te wachten. Als sluipend en verstoppend in het zand kwam hij steeds dichterbij. Vette pech voor de eekhoorn, want wij hadden em door 🐿.

Door de hitte en de drukte, hielden we het voor gezien, na de wandeling. We eindigden onze dag in Zion, met een biertje op de schommelbank voor ons huisje.

De volgende ochtend gingen we op weg naar onze bestemming Page. We reden via Wahweap en Lake Powell langs helder blauwe meren.  Het is zo geen straf om zoveel kilometers af te leggen. Het lijkt wel of de temperatuur oploopt, met het al het moois wat we zien. Terwijl we de zweetdruppels negeerden, kwamen we na een kleine klim aan bij het bekende Horseshoe Bend, een rotsformatie in de Colorado rivier. Al snel zien we verderop een mooie plaats op de rotsen, waar we nu wél alleen van het uitzicht konden genieten. Dit was zo mooi, dat we meteen besloten om met zonsondergang terug te komen. Zo gezegd zo gedaan, maar ons kennende werd het weer spannender dan gepland.

Na té relaxt op onze motelkamer gegeten te hebben, hadden we nog een half uurtje om er te komen. Terwijl we met piepende bandjes vertrokken om wat tijd in te halen, namen we uitgerekend nu de verkeerde afslag 🙈. Bij de parkeerplaats ruilden we vliegensvlug onze slippers om voor sneakers. Al sprintend in nog steeds 30 graden, komen we hijgend en puffend aan bij ons mooie plekje van vanmiddag. Pffff net op tijd! Jullie kunnen aan de foto’s wel zien hoe bijzonder de zonsondergang was 🤩.

En als je dacht dat dit al mooi was ... of heb je stiekem de foto’s al bekeken?

Vijf maanden van tevoren hadden we iets gevonden en geboekt, wat ons gigantisch mooi leek. Nou de werkelijkheid overtrof ruimschoots onze verbeelding.

Woorden schieten tekort ... bekijk de foto’s maar. Wij waanden ons in een soort grot der wonderen. Onze persoonlijke gids Vann, die in dit Navajo Reservaat is opgegroeid, blijkt een ware fotokunstenaar te zijn! Omdat we juist voor een lokale tour hebben gekozen, krijgen we als bedankje een mooie dromenvanger. Een prachtig cadeau om deze ervaring nooit te vergeten!

Eigenlijk wilden we deze meteen uittesten, maar de reis gaat verder naar de Grand Canyon. Daarover de volgende keer meer.

Liefs! X

1. Anneloes:
    7 augustus 2019
    Wauw, wat een prachtige foto's!!
  2. Von:
    7 augustus 2019
    Prachtig! Toevallig pas bergen foto’s gezien van deze prachtige grot. De dochter van onze buurvrouw is er in juni geweest, vandaar. Volgende keer gaan wij ook daar naartoe want daar zijn we nog niet geweest. Erg mooi alle verhalen, en nú op naar the Grand Canyon, gaaf. Geniet ervan meiden, groetjes van ons!
  3. Wen:
    WoW vette foto’s 😍
    Wat n natuurschoon!!
    Mocht je nog ns naar n natuurpark gaan dat druk is
    Zou ik overwegen om er heel vroeg heen te gaan 7.00 Ofzo
    In Noorwegen was het dan ook daar erg rustig
    Geniet samen !!!😘
  4. Ine:
    8 augustus 2019
    De drukte met al die mensen ben je heel snel vergeten als je al deze mooie dingen mag bewonderen. Ongekend zo mooi. Veel plezier nog, x
  5. Yvonne:
    9 augustus 2019
    Dank jullie wel allemaal! We gaan zeker nog even genieten 😃
  6. Sanne:
    10 augustus 2019
    Wát een geweldige verhalen en foto's weer. Dat wordt weer een heul dik album als jullie terug zijn 😄