Avontuur met kajak, lilo, anvil en ... acht biscuitjes!

27 december 2019 - Stormsrivier, Zuid-Afrika

Avontuur met kajak, lilo, anvil en ... acht biscuitjes!

Nou mijn avond en ochtend begon iets minder goed, waarschijnlijk iets met de garnalen van gisteren 🥴. Hoewel ik veel zin had in de hike in het schitterende national park, moet ik echt effe bijtanken. Zeker omdat ik vanmiddag heel graag de Adventure tour wil doen, want dat had ik thuis al bedacht.

Na een paar uurtjes slapen en medicatie, begint het avontuur. Nou ja het is nog  spannend om er op tijd te komen. Eigenlijk zou de groep terugkomen en mij ophalen, maar dit redden ze niet. Dus moet ik met een shuttlebusje van het hostel naar het National park. Dit wordt voor het gemak pas verteld als ik al in het busje had moeten zitten 😳. Én dan staat er ook nog file bij de ingang van het park. Had ik al vermeld dat ik de voucher had voor nog andere groepsgenoten? Zij waren daar al gedropt, dus best effe paniek. Toch maar even bellen met de organisatie, gelukkig willen ze wel eventjes wachten. Als ik er aan kom sprinten hebben ze ineens zeeën van tijd, ja het blijft wel Afrika natuurlijk haha 😂. In al deze haast heb ik niets kunnen eten, maar gelukkig heeft Fieke biscuitjes voor mij. Samen met een blikje cola en wat water wordt dit mijn lunch 😜.

We beginnen met een hike met schitterende uitzichten over rotspartijen, blauwe zee en hangbruggen. Daarna ga ik met Fieke in een kajak, waarbij we eerst een stukje ruige zee mogen trotseren. De golven zijn best hoog nadat we onder de hangbrug zijn gepaddeld.  Al surfend gaan we terug de kloof in, dit gaat een stuk makkelijker.

Na het kajakken komt het lilo varen. Met een soort luchtbed en al paddelend met onze armen komen we vooruit. Deel drie bestaat uit klauteren over rotsen, zwemmen en weer verder klauteren. Het laatste deel is met een Anvil (soort halve kano, waarbij je je flippers gebruikt om vooruit te komen. De kloof wordt steeds smaller en we komen uit bij een kleine waterval. Wat een schitterend avontuurlijk parcours hebben we afgelegd én het mooiste is dat we de route terug in omgekeerde volgorde maken.

Na vier uur vol pret en activiteiten komen we terug, wat super gaaf was dit!!

Als we terug op de parkeerplaats komen, blijkt er geen taxibusje op ons te wachten. Euh ... wat nu? Via de kajak organisatie krijgen we ons hostel te pakken en komt het helemaal goed. Terwijl we wachten kleurt de lucht prachtig door de zonsondergang en komen de grote marmotten tevoorschijn.

Wow de dag die beroerd begon, eindigt geweldig en in mijn bedje lig ik nog na te genieten. Zelfs als een kamergenootje keihard ligt te snurken 😂😂😂.

Morgen gaan we Olifanten  🐘 spotten in Addo Elephant Park, wie weet wat we allemaal nog meer tegen komen. Ik heb er in ieder geval zin in!

Truste! X

1. Pap en mam:
    28 december 2019
    Heel mooie foto's, gelukkig gaat het weer goed met je gezondheid.
    Geniet nog van je vakantie.
    Pap
  2. Ine:
    28 december 2019
    Fijn te lezen dat je je beter voelt maar kan ook bijna niet anders als je zo iets moois mee mag maken.. xx
  3. Bette:
    28 december 2019
    Super mooie foto’s, fijn dat het goed gaat
    Geniet ervan! Xxx
  4. Yvonne:
    Thankx, allemaal! Ja het gaat weer beter gelukkig 😁
  5. Jeannebogaerts:
    28 december 2019
    Wat een avontuur weer lekker genieten
  6. Amy van Pelt:
    30 december 2019
    Ik had nu pas echt tijd om je blog te lezen dus ik mocht er meteen een aantal achter elkaar. Wat een mooie foto's maak jij toch! Prachtig om naar te kijken. En je verhaaltjes zijn ook altijd vermakelijk! 😊

Hopelijk gaat het weer goed met je maag en ben je volop aan het genieten!!
    Ik lees weer mee hoor🤗

Enjoy! X